۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴

ماه آینده شناور یونانی در بندر لنگه پهلو می گیرد

معاون عملیات دریایی و بندری اداره بنادر و دریانوردی لنگه از پهلو گیری آزمایشی شناور خطوط کشتیرانی نپتون لاین یونان در بندرلنگه در ماه آینده خبر داد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۷۶۲۱۳
ماه آینده شناور یونانی در بندر لنگه پهلو می گیرد حمید زنگانه در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به حضور نمایندگان خطوط کشتیرانی نپتون یونان در بندر لنگه گفت: مدیران خطوط کشتیرانی نپتون یونان از بندر لنگه بازدید و نشستی را با مدیران بندر لنگه برگزارکردند.
وی افزود: دراین نشست مدیران به بررسی شرایط بندر لنگه برای ورود شناورهای این خطوط کشتیرانی پرداختند تا از این طریق بتوانند بین بندر لنگه و بنادر امارات تبادل کالا داشته باشند.
وی با اشاره به اتمام پروژه لایروبی در بندر لنگه خاطر نشان کرد: با اتمام پروژه لایروبی ،عمق آبخور بندر با 5.5مترهمسطح شده است که این امر آبخوربندر را برای پهلوگیری شناورهای بزرگترآماده ساخته است.
زنگانه در این باره ادامه داد: در این نشست مشخصات، شرایط بندر، امکانات و پتانسیل های بندر مورد بررسی قرارگرفت و هیچ تفاهم نامه در این باره امضاء نشده و اداره بندر تعهدی را در این باره بر عهده نگرفته است. اما از سوی مدیران یونانی استقبال خوبی انجام شد ومقرر شده است در ماه آینده شناور آنها بصورت آزمایشی وارد این بندر شود.
معاون عملیات دریایی و بندری اداره بنادر و دریانوردی لنگه با اشاره به حضور خطوط کشتیرانی یونان در بندر لنگه تصریح کرد: این امر بابی برای خطوط دیگر کشتیرانی ها می گشاید چرا که دیده می شود این بندر توانایی پذیرش شناورهای با سایزهای بزرگتر دارد وبا خارج شدن این بندر ازسنتی انگیزه و تمایلی برای سایر خطوط ایجاد خواهد شد .
وی با اشاره به سایز شناورهای ورودی به این بندر یادآور شد: بندر لنگه برای ورودکشتی ها اقیانوس پیما آمادگی ندارد اما شناورها تا ابعاد 140متر با عمق 5.5 متر می توانند دراین بندر پهلو بگیرند بنابراین تنها میزبان کشتی های سنتی که در حال حاضر در این بندر تردد می کنند، نیست .
زنگانه با اشاره به ایجاد زیر ساخت های لازم برای حضورخطوط کشتیرانی های بزرگ و سرمایه گذاران خارجی در این بندراظهار داشت: برای این امر نیاز به زیرساختهایی همانند اسکله بزرگتر با عمق آب بیشتری نیاز است که در حال حاضرسازمان بنادرو دریانوردی پروژه ای برای توسعه بندر با عمق بیش از 5.5 متر در دستور کار ندارد.
معاون عملیات دریایی و بندری اداره بنادر و دریانوردی لنگه افزود: حضور خطوط کشتیرانی بزرگ سبب افزایش تناژ، درآمد بندرو در نهایت رونق اقتصادی می شود واز سوی دیگر با رونق شهر، ایجاد بازار برای ساکنان بوجود خواهد آمد.
وی با اشاره به واردات خودرو از سوی شرکت نپتون لاین یونان به بندر یادآور شد: این بندر بجز کالاهای خطرناک آمادگی تخلیه و بارگیری هر نوع کالای را نیزدارد.
برچسب ها: یونان لنگه
ارسال نظرات
آخرین اخبار