۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸

افزایش دزدی دریایی در آسیا

تعداد دزدی های دریایی و حمله های مسلحانه به شناورها در آسیا و در ماه آگوست سال جاری میلادی افزایش یافت.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۶۱۷۶
افزایش دزدی دریایی در آسیابه گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از ReCAAP، ماه آگوست سال جاری میلادی شاهد افزایش حوادث دریایی از جمله دزدی ها و حملات مسلحانه به شناورها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشتۀ میلادی بود.
بر اساس این گزارش، چهار حادثه در ماه آگوست سال جاری میلادی ثبت شد. افزون بر آن، آمار حوادث دریایی در مدت مشابه سال گذشته میلادی به سه مورد رسیده بود. این درحالی است که تعداد کل حوادث گزارش شده از بازۀ زمانی ژانویه - آگوست در سال جاری میلادی در مقایسه با 10 سال گذشته به پایین ترین حد خود رسیده است.
این گزارش ادامه داد: پس از ثبت آخرین گروگان گیری در ماه مارس سال جاری میلادی و در دریای سولو- سلبس تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر وجود گروگان گیری در منطقه ثبت نشده است.
در همین راستا، بخش ReCAAP ISC و Focal Points به ویژه در فیلیپین و مقامات منطقه ای برموقعیت به صورت اختصاصی نظارت دارند و اقدامات پیشگیرانه را در این رابطه که از سوی مقامات فیلیپینی اتخاد می شود؛ انجام می دهد تا به خوبی بتوانند موقعیت را بسنجند.
مرکز اطلاع رسانی ReCAAP در پایان این گزارش گفت: مقامات بندری باید اقدامات امنیتی را افزایش دهند به ویژه در ساعات تاریکی و کاپیتان ها باید هوشیاری خود را برای ثبت و اطلاع رسانی به مراکز مربوطه بیش از پیش ارتقا دهند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار