۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷

قطر بندر جدید راه اندازی کرد

شیخ تمیم بن احمد بن خلیفه آل ثانی، امیر قطر، بندر حامد را در Umm Al Houl به طور رسمی افتتاح کرد.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۶۱۳۰
قطر بندر جدید راه اندازی کرد
به گزارش گروه بین الملل مانا شیخ تمیم بن احمد بن خلیفه آل ثانی، امیر قطر ، بندر حامد در Umm Al Houl واقع در چهل کیلومتری جنوب دبی با ظرفیت سالانه هفت میلیون و 500 هزارTEU را به طور رسمی افتتاح کرد. 
این گزارش ادامه داد: بندر حامد به ارزش هفت میلیارد و 400 میلیون دلار قادر به پذیرش تمامی شناورها و از جمله کشتی های کانتینری غول پیکر است.
لازم به ذکر است: بندر جدید به دورزدن تحریم های تجاری تحمیل شده بر قطر که از سوی عربستان سعودی وچندین کشور عربی دیگر اعمال شد، کمک خواهد کرد.به عبارت دیگر، بندر جدید به قطر کمک خواهد کرد، کالاها را مستقیما از چین و عمان بجای ترانشیب آنها از دبی، وارد کند.
جاسیم بن سیف آل وزیر حمل و نقل قطر با اشاره به اینکه بندر جدید غل و زنجیرهای هر تحریم تحمیل شده بر علیه اقتصاد کشور را در هم خواهد شکست، گفت: از امید و جاه طلبی خود دست نخواهیم کشید.
گفته می شود بندر مذکور در سال 2020 به طور کامل راه اندازی شود.
مسیرهای جدید بنادر قطر را به بنادر سوهار و سلاله در عمان، بندر Shuwaikh کویت، کراچی پاکستان، ایزمار درترکیه و هم چنین بنادر Mundra و Nhava Sheva در هند متصل خواهد کرد.
این گزارش در پایان نوشت: در ماه ژوئن سال جاری میلادی، قطر یک خط مستقیم بین بندر حامد و بندر صحار عمان را نیز راه اندازی کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار