۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵
Drewry اعلام کرد:

ورودکشتیرانی تازه تاسیس کره به جمع 20 خط برتر دنیا

خط کشتیرانی تازه تاسیس کرۀ جنوبی موسوم به SM Line در راستای ملحق شدن به 20 خط برتر کشتیرانی دنیاست.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۶۱۰۱
ورودکشتیرانی تازه تاسیس کره به جمع 20 خط برتر دنیا
به گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از موسسۀ مشاوره ای Drewry، خط کشتیرانی SM Line کرۀ جنوبی با خرید شناورهای دست دوم و توسعه ناوگان خود برحسب تعداد شناورها در جرگۀ 20 خط کشتیرانی برتر دنیا  قرار می گیرد.
بر اساس این گزارش، خط کشتیرانی تازه تاسیس SM Line پس از فروپاشی شرکت کشتیرانی هانجین و با خرید دارایی های این شرکت در مسیر درونی اقیانوس آرام به ارزش 23 میلیون دلار و کسب مالکیت 11 فروند شناور کانتینری متعلق به هانحین و دو ترمینال آن در بنادر اینچئون و Gwangyang وارد عرصۀ حمل و نقل شد.
بر همین اساس، این خط کشتیرانی به خرید شناورهای دست دوم ادامه داد تا تعداد شناورهای ناوگان را تا ماه آگوست سال جاری میلادی به 18 فروند با ظرفیت مجموع 99 هزار و 800 TEU برساند. این درحالی است که پنج فروند شناور دیگر به ظرفیت مجموع شش هزار TEU در چارتر مالکان است. 
شرکت خط کشتیرانی مذکور پیشتر اعلام کرده بود، تا پایان سال جاری میلادی تعداد شناورهای ناوگان را به 30 فروند می رساند.
در ادامۀ این گزارش، Drewry گفت: با وجود اینکه این شرکت در جرگۀ 20 خط کشتیرانی برتر دنیا وارد می شود، قادر به رقابت با خطوط جهانی در بازه کوتاه یا میان مدت نیست. اما خط سیری که دنبال می کند نشان می دهد که می تواند سری در میان ناوگان هایی با سایز متوسط بلند کند. فراوانی شناورهایی با قیمت ارزان در بازار به معنی آن است که تازه واردها در این میان فرصت رشد و خودنمایی دارند. 
این گزارش افزود: شش ماه پس از آغاز فعالیت خط کشتیرانی SM Line در ماه مارس این شرکت رشد سریعی را در عملیات خود شاهد بود به گونه ای که در حال حاضر قادر است در مجموع 9 سرویس هفتگی را ارائه دهد که شش مورد آن در مسیر تجاری در آسیا و دو مورد در مسیر تجاری آسیا-هند و یک مورد در مسیر آسیا-کرانۀ غربی آمریکا است.
در همین راستا، خط کشتیرانی SM Line سرویس های جدید را با هدف تقویت ظرفیت عملیاتی خود به میزان 50 هزار TEU در چهار بعد اضافه خواهد کرد که خاور دور را به شمال غربی اقیانوس آرام، کرانۀ شرقی آمریکا، کرانۀ غربی آمریکای جنوبی، استرالیا، خاورمیانه و دریای سرخ متصل می کند.
شایان ذکر است، این خط کشتیرانی جهت تسهیل استراتژی توسعۀ ناوگان با دو شرکت SM دیگر موسوم به شرکت مهندسی Woobang و شرکت کشتیرانی و ساخت کره ادغام می شود و به دلیل اینکه هر دو در کرۀ جنوبی واقع هستند، توافقی داوطلبانه بین آنان و موسوم به همکاری کشتیرانی کره (KSP) با 13 خط کشتیرانی کره ای دیگر شکل خواهد گرفت که تجارت داخلی این کشور را تقویت می کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار