۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲

قیمت خرید OOCL از سوی کاسکو بالا نیست

خرید خط کانتینری OOCL هنگ کنگ از سوی کشتیرانی کاسکو به ارزش شش میلیارد و 300 میلیون دلار بالا نیست.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۶۰۲۴
قیمت خرید OOCL از سوی کاسکو بالا نیستبه گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از مقام رسمی کشتیرانی کاسکو چین، قیمت مزایده OOCL به ارزش شش میلیارد و 300 میلیون دلار و خرید دارایی های شرکت مادر از سوی کاسکو بالا نیست.
بر اساس این گزارش، نائب رئیس کاسکو در نشستی که پیرامون درآمدهای این شرکت برگزار شد گفت:خرید شرکت OOCL هنگ کنگ را می توان پر هزینه ترین خرید در تاریخ صنعت حمل و نقل خواند. این درحالی است که قیمت مزایده بالا نیست و عملیات کارآمد جدید و ارزش برند خاص را برای شرکت دولتی کاسکو به ارمغان می آورد. بر خلاف دیگر خریدها در صنعت حمل و نقل کانتینری، کاسکو برند OOCL را حفظ خواهد کرد.
بر همین اساس و به دنبال خرید شناورهای ناوگان OOCL از سوی کشتیرانی کاسکو، این خط می تواند با شرکت کشتیرانی CMA CGM فرانسه برای کسب جایگاه سوم در رنکینگ خطوط کانتینری جهان رقابت کند.
نائب رئیس کاسکو ادامه داد: تاثیر این خرید طی یکسال مشاهده نخواهد شد و پس از گذشت 10 تا 20 سال شاهد تغییرات شگرفی در عملکرد این شرکت و تاثیر آن بر صنعت حمل و نقل کانتینری دنیا خواهیم بود.
در همین راستا، کاسکو امیدوار است رگولاتورهای جهان همزمان با تکمیل خرید خط کانتینری هنگ کنگ تا پایان سال جاری میلادی خود را تطبیق دهند.
بلومبرگ در راستای قرارداد خرید بین کاسکو و OOCL نوشت: داده ها حاکی از آن است که مالکان اصلی شرکت هنگ کنگی که 70 درصد از سهام OOIL را مدیریت می کنند از این قرارداد، یک میلیارد دلار سود می برند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار