۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶

طرح آبکناری جزایر ناز قشم به بهره برداری رسید

طرح آبکناری جزایر ناز قشم به بهره برداری رسید
طرح آبکناری جزایر ناز در مسیر ساحل جنوبی قشم با اجرای محوطه سازی برای ارتقای سطح ایمنی گردشگران به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۷۵۹۹۲
به گزارش مانا، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در مراسم افتتاح طرح آبکناری جزایر ناز، از قشم به عنوان منطقه ای ویژه در حوزه صنعت گردشگری نام برد.
حمید رضا مومنی اعلام کرد: باید از همه ظرفیت های خدادادی در بخش های طبیعی و تاریخی این منطقه مهم به نحو شایسته بهره برداری شود.
مومنی با اعلام اینکه شرایط جزر و مد آب دریا (پس روی و پیش روی) در جزایر ناز قشم، ویژگی مهم این سایت گردشگری محسوب می شود، افزود: با اجرای طرح آبکناری در محدوده جزایر ناز، گردشگران با آسودگی خاطر می توانند از مناظر بکر طبیعی این منطقه با انجام ورزش های دریایی و هوایی نیز استفاده کنند.
وی گفت: جزایر ناز تنها محلی است که گردشگران می‌توانند به هنگام جزر آب دریا با پاى پیاده یا با خودروى شخصى‌ به اندازه یک کیلومتر در دل آب های این منطقه پیش‌روی کنند و با تغییر جریان آب از شرایط جزر به مَد، خود را محصور در میان آب های نیلگون خلیج فارس ببینند و با گرفتن عکس و فیلم، خاطرات بیادماندنی از این سفر دریایی را ثبت و ضبط کنند.
به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، گردشگران از بلندای جزایر ناز می توانند تنگه هرمز، جزیره لارک و زیبایی های عالم خلقت را هم از دل پهنه آبی خلیج فارس نظاره کنند.
وی معتقد است: روزهای سفر به جزیره قشم با توجه به تعداد سایت های گردشگری آن می تواند به یک هفته تا 10 روز افزایش یابد تا در این فرصت گردشگران بتوانند از ظرفیت های ناب گردشگری این منطقه استفاده کرد.
بنابراین گزارش، معاونت فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم از اسفند ماه گذشته طرح آبکناری جزایر ناز را با 25 میلیارد ریال اعتبار با اجرای 20 هزار متر خاک برداری، تسطیح و خاک ریزی، یک هزار و 500 متر مکعب عملیات سنگ مالون و لاشه چینی، ایجاد سکوی منظر، ساخت پیاده رو، پارکینگ، نماز خانه و سرویس های بهداشتی، تاسیسات برق رسانی و روشنایی، آسفالت محدوده تعریض شده و ساخت سایبان برای استراحت گردشگران آغاز کرد که در هفته دولت به بهره برداری رسید.
طراحی این مجموعه با رویکرد توسعه پایدار و بر اساس «لَند فُرم ساحلی» با استفاده از مصالح بومی و قابل بازیافت و حداقل دخالت در طبیعت بکر این سواحل، برای رفاه گردشگران اجرا شده است.
وسعت جزیره ناز تقریباً سه هکتار است این جزیره فاقد ساحل شنی است و دیواره های صخره ای به ارتفاع 5 تا 10 متر اطراف آن را فراگرفته، روی این جزیره به طور کامل مسطح است و در زمان جزر با پس روی کامل آب دریا، برای مدت کوتاهی، باریکه ای از خشکی جزیره ناز را به ساحل قشم وصل می کند.
آرامش و زیبایى جزایر ناز از یک سو و وجود صدف‌ها و مرجان‌هایى که در طرح‌ها و رنگ‌هاى مختلف و متنوع در اطراف این جزایر دیده مى‌شود از سوى دیگر بر زیبایى منطقه و هیجان گردشگران برای تماشای این همه هنرنمایی خالق خوش‌نگار بر بوم زمین افزوده است.
برچسب ها: جزیره قشم
ارسال نظرات
آخرین اخبار