۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷

شناورهای مگا عامل تثبیت کنندۀ بنادر کاسکو

افزایش حجم تجارت جهانی، آغاز به کار ائتلاف اقیانوسیه و THE و ورود شناورهای مگاسایز تعداد لنگراندازی شناورها را در بنادر هاب کاسکو افزایش داد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۵۹۶۶
شناورهای مگا عامل تثبیت کنندۀ بنادر کاسکوبه گزارش گروه بین الملل مانا، حجم جابه جایی کانتینری در بنادر کاسکو و در نیمۀ نخست سال جاری میلادی به دنبال افزایش ورود شناورهای مگا پس از ایجاد ائتلاف های بزرگ اقیانوسیه و THE افزایش یافت.
بر اساس این گزارش، بنادر کاسکو میزان توان عملیاتی کانتینر را در مجموع با رشد 12 درصدی به 41 میلیون و 800 هزار TEU رسید. این رقم در مدت مشابه سال گذشته میلادی 37 میلیون و 400 هزار TEU ثبت شد.
این گزارش ادامه داد: یک پنجم حجم کانتینری برابر با هشت میلیون TEU از سوی ترمینال های گروه و 81 درصد باقی مانده برابر با 33 میلیون و 700 هزار TEU از سوی ترمینال های غیرکنترلی گروه کاسکو مدیریت شده است.
بر همین اساس، بازده نقدینگیِ به ویژه در بخش عملیات خارجی گروه با 9 درصد افزایش به 14 میلیون و 100 هزار TEU رسید که 36 درصد آن برابر با پنج میلیون و 100 هزار TEU از سوی شرکت های تابعه گروه کاسکو و 64 درصد باقی مانده معادل 9 میلیون TEU از سوی ترمینال های غیرکنترلی مدیریت شد.
در مقابل، میزان درآمد بنادر کاسکو در رقم 275 میلیون و 800 هزار TEU ثابت ماند و سود خالص با افزایش ناچیز هفت درصدی به 86 میایون دلار در نیمۀ نخست سال جاری میلادی رسید.
ترمینال های خارجی بنادر کاسکو با ثبت توان عملیاتی هشت میلیون و 900 هزار TEU شاهد رشد 40 درصدی بودند و 21 درصد حجم جابه جایی کانتینری گروه را به طور کلی در نیمۀ نخست سال جاری میلادی به خود اختصاص دادند. به عنوان مثال ترمینال یورومکس روتردام به تنهایی توانست جابه جایی کانتینری به حجم یک میلیون و 300 هزار TEU را در این بازۀ زمانی مدیریت کند.
بنادر کاسکو در تلاش برای افزایش فعالیت خود شبکۀ ترمینال ها را در مدیترانه و اروپا افزایش می دهد که این امر منجر به ایجاد نقطۀ کانونی استراتژیک در سطح جهان خواهد شد و به ائتلاف های موجود در کشتیرانی به صورت ویژه تری قادر به ارائۀ خدمات خواهد بود. افزون بر آن توانایی بنادر برای خدمات رسانی به شناورهای مگاسایز افزایش قابل توجهی می یابد.
در این راستا، بنادر کاسکو حمایت کافی از سوی کشتیرانی کاسکو و ائتلاف اقیانوسیه را که یکی از اعضای آن است دریافت خواهد کرد.
بنادر کاسکو در پایان این گزارش اعلام کرد: معتقدیم با ورود کامل ائتلاف اقیانوسیه و ایجاد عملیات به طور دقیق در بازار میزان رشد تجارت جهانی روز به روز افزایش می یابد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار