۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹

حذف بروکراسی اداری در سه غول کشتیرانی ژاپن

کشتیرانی های ژاپن پلتفرم اشتراک داده های تجاری را با استفاده از تکنولوژی بلاک چین (Block Chain) توسعه و گسترش خواهند داد.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۵۹۴۴
حذف بروکراسی اداری در سه غول کشتیرانی ژاپن
به گزارش گروه بین الملل مانا سه غول کشتیرانی ژاپن- MOL،NYK و K Line- در نظر دارد جهت سرعت بخشی و کارآمد ساختن پروسه و همچنین کاهش هزینه ها، پلتفرم اشتراک داده های تجاری را با استفاده از تکنولوژی بلاک چین (Block Chain) توسعه و گسترش می دهند. به این منظور کشتیرانی های ژاپن یک کنسرسیوم 14 نفره که شرکای دیگر را نیز در برمی گیرد، تشکیل داده اند.
بلاک چین یک پلتفرم توزیع‌‌ شده است که امکان انتقال اطلاعات از یک مکان به مکان دیگر را با امینت بالا فراهم می‌کند.
گرت استیفنز (Gareth Stephens) رئیس بخش توسعه طرح‌ها در شرکت انگلیسی جمع‌آوری اطلاعات جی.بی.جی (GBG) می‌گوید: در حقیقت نکته‌ اصلی فناوری بلاک چین، قدرت بسیار بالای تنظیم خودکار آن است.
این گزارش ادامه داد: شیوه های تجاری اخیر به شدت بر بارنامه ها و اسناد دیگر متکی است. این مسئله زمان اضافی برای تکمیل رویه ها را تحمیل می کند و از سوی دیگر، هزینه ها و نیروی کار اضافی را طلب می کند. استفاده از تکنولوژی بلاک چین پروسه های اداری مرتبط را سریع تر و کارآمدتر خواهد ساخت، چرا که با استفاده از تکنولوژی مذکور، شاهد تسهیل جریان اطلاعات روان تر از طریق شرکت ها و در سراسر طبقه بندی های تجاری خواهیم بود.
شرکت NTT DATA ژاپن -یکی از بزرگ ترین شرکت های ارائه دهنده سرویس های مرتبط با حوزه تکنولوژی در دنیا- به عنوان دفتر اداری برای این گروه مطالعاتی مشترک که از ماه جاری الی ماه مارس سال 2018 دایر است، خدمات رسانی خواهد کرد. شرکت های مرتبط با فعالیت تجاری در زمینه بانکداری، بیمه، لجستیک و بخش های واردات و صادرات بقیه شرکت کنندگان این تلاش مشترک را تشکیل می دهند. این شرکت ها شامل شرکت هلدینگ بیمه Mitsui Sumitomo، بانک Mizuho Financial/Mizuho،شرکت های خدمات لجستیکی Nippon Express, Sojitz، شرکت بیمه Sompo Japan Nipponkoa Insurance، بانکداری Sumitomo Mitsui ، بانک Tokyo Mitsubishi UFJ، شرکت بیمه Tokio Marine & Nichido Fire و شرکت Toyota Tsusho  ژاپن هستند.
در ادامه این گزارش آمده است، پتانسیل برای استفاده از تکنولوژی بلاک چین در بخش دریایی در حال افزایش است. در اوایل ماه جاری، خطوط بین المللی اقیانوس آرام PIL مستقر در سنگاپور یک تفاهم نامه را با PSA و IBM به منظور توسعه و آزمایش مفهوم راه حل های شبکه تجاری زنجیره عرضه براساس تکنولوژی بلاک چین امضا کرد.
این گزارش در پایان نوشت: شرکت PIL نیز به دنبال اقدام کشتیرانی مرسک دانمارک در این زمینه گام هایی برداشته است، کشتیرانی مرسک در سال جاری با شراکت IBM، استفاده از تکنولوژی بلاک چین برای دیجیتالی کردن تشریفات اداری مربوط به رویه جهانی عرضه تقاضا که کارآمدی را بهبود و هزینه ها را بهینه می سازد، آغاز کرده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار