۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲

شهر هوستون رودخانه شد+ عکس

خیابان های شهر هوستون آمریکا بر اثر سیل و طوفان شدید به رودخانه تبدیل شد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۵۹۳۰
شهر هوستون رودخانه شد+ عکس
به گزارش گروه بین الملل مانا، طوفان هاروی در آمریکا شهر هوستون را زیر آب برد و نیروهای امداد و نجات در تلاش برای بیرون کشیدن مردم از وسایل نقلیه و خانه ها هستند و تاکنون دست کم دو نفر جان خود را از دست داده اند.
بر اساس این گزارش، انتظار می‌رود بارندگی همچنان ادامه داشته باشد و ارتفاع آب در برخی نقاط به 50 اینچ (حدود 130 سانتی متر) برسد. این درحالی است که ارتفاع سیل کنونی در این کشور به 25 اینچ رسیده و در برخی مکان ها ارتفاع آب به سینه میر سد.
اداره هواشناسی آمریکا با «بی‌سابقه» خواندن طوفان «هاروی»، در توئیترنوشت: بارندگی‌ها همچنان ادامه خواهد یافت و میزان خسارت وارده را نمی توان برآورد کرد چراکه چیزی فراتر از تجربه های پیشین است.
بر همین اساس، چندین پالایشگاه تعطیل و سکوهای فراساحلی نفت و گاز تخلیه شده اند. خلیج مکزیک مرکز ظرفیت بیش از نیمی از پالایشگاه این کشور است و از این رو تعطیلی آن ها میزان تقاضا و بازار را به هم می ریزد.
این گزارش ضمن اشاره به مسافران در شناور کروز Carnival Breeze ادامه داد: هزاران مسافر در چندین شناور کروز در دریا بدون امکان بازگشت به بندر مانده اند چراکه بندر تگزاس در نتیجۀ طوفانِ بی سابقه بسته شده است. شناورهای Carnival Breeze و Carnival Freedom و Carnival Valor پس از سوخت گیری مجدد و تامین منابع خود در New Orleans منتظر مانده اند.
شایان ذکر است، بیش از 300 تماس تلفنی با نیروی امداد و نجات ثبت شده اس. نیروهای امدادی برای کمک‌رسانی مجبور به استفاده از بالگرد و قایق شده‌اند.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار