۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴

رشد شاخص بورس بالتیک در شناورهای کیپ سایز

شاخص حمل و نقل بار در بورس بالتیک و برای شناورهای فله بر کیپ سایز افزایش یافت.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۵۹۲۹
رشد شاخص بورس بالتیک در شناورهای کیپ سایز
به گزارش گروه بین الملل مانا، شاخص اصلی حمل و نقل با شناورهای فله بر در بورس بالتیک و پس از گذر از سه مرحلۀ متوالیِ افت برای شناورهای کیپ سایز افزایش یافت.
بر اساس این گزارش، شاخص کلی نرخ حمل و نقل برای شناورهای کیپ سایز، پاناماکس، سوپراماکس و هندی سایز با 9 واحد افزایش برابر با رشد 0.75 درصدی به یک هزار و 209 واحد رسید.
این گزارش ادامه داد: شاخص شناورهای فله بر کیپ سایز با 73 درصد افزایش معادل رشد 3.13 درصدی به دو هزار و 406 واحد رسید.
بازار فله خشک با اتمام هفته قدرت بیشتری می گیرد. درآمدهای فیزیکی شناورهای کیپ سایز روزانه افزایش 17 هزار و 900 دلاری را در حالی تجربه کرد که شاخص ها در سطحی معین و در اقیانوس آرام باقی ماندند.
میانگین درآمد روزانه نیز برای شناورهای کیپ سایز که عموماً بارهایی تا سقف 150 هزار تن مانند سنگ آهن و زغال سنگ را حمل می کنند با 441 دلار افزایش به رقم 17 هزار و 918 دلار رسید.
این گزارش ادامه داد: شاخص بورس بالتیک برای فله بر خشک پاناماکس با افت 24 واحدی همراه شد و با 1.91 درصد کاهش به یک هزار و 235 واحد رسید. در این میان، میانگین درآمد روزانه برای شناورهای پاناماکس که معمولا بار غلات یا زغال سنگ بین 60 تا 70 هزار تن را حمل می کنند با 191 واحد افزایش به 9 هزار و 908 دلار رسید.
شایان ذکر است، در میان شناورهای کوچکتر مانند شاخص شناورهای سوپراماکس با پنج واحد افزایش به 845 واحد رسید این در حالی است که شاخص شناورهای هندی سابر با تنها یک واحد افزایش در رقم 474 واحد ثابت ماند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار