۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵

طوفان هاروی فعالیت پایانه‎های نفتی آمریکا را مختل کرد

طوفان سهمگین هاروی با وارد کردن صدمات هنگفت به یکی از بزرگترین پایانه های صادراتی نفت آمریکا، این کشور را با اختلالاتی روبه رو ساخت.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۵۹۲۸
طوفان هاروی فعالیت پایانه‎های نفتی آمریکا را مختل کردبه گزارش گروه بین الملل مانا، سیترید نوشت: طوفان شدید هاروی که جمعه شب به آمریکا رسید، و از سال 2004 میلادی تاکنون بی سابقه ترین طوفان لقب گرفت به پایانه صادراتی نفت آمریکا موسوم به Corpus Christi صدمات سنگینی وارد کرد که توقف فعالیت پالایشگاه های این منطقه را به دنبال داشت.
بر اساس این گزارش، چند روز پیش از رسیدن طوفان به منطقه، کارگران در سکوهای تولیدی واقع در غرب خلیج مکزیک فعالیت داشتند و در حال حاضر اداره ایمنی و محیط زیست وزارت کشور آمریکا تاثیر این طوفان بر تولیدات را 20 تا 25 درصد برآورد کرده است.
بر همین اساس، فعالیت بندری در Corpus Christi و Galveston به تعویق افتاده است و بندر هوستون تاسیسات کانتینری و فله بر خود را بسته است. در پایانه Corpus Christi شرکت مهندسی نظامی آمریکا یک بررسی انجام داده است که به موجب آن از کانال هایی برای تردد شناورها با آبخور عمیق استفاده خواهد شد و انتظار می رود مسیرهای کشتیرانی دوباره آغاز به کار کنند. در همین راستا، برای بررسی عمق کانال از نیروهای ارتش آمریکا کمک گرفته خواهد شد زیرا ممکن است طول مسیر 20 مایلی کانال ورودی به پایانه توسط گل و لای بسته شده باشد.
در پایان این گزارش، مقام های Corpus Christi از افزایش خطر طوفان و عادی نشدن وضعیت خبر دادند. همچنین، بررسی خسارت ها به محض برقراری ایمنی کامل برآورد خواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار