۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۳

تداوم گرما، شرجی و آلودگی هوا در سواحل خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: تداوم گرمای سوزان توام با شرجی(رطوبت بالا) و متعاقب آن آلودگی هوا ، پدیده غالب در شهرهای ساحلی و بندری خوزستان تا پایان هفته جاری است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۵۹۲۵
تداوم گرما، شرجی و آلودگی هوا در سواحل خوزستان
کوروش بهادری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: براساس تجزیه و تحلیل نقشه های هواشناسی، رطوبت هوا که گاه تا 96درصد خواهد رسید بیشتر مناطق ساحلی خوزستان بخصوص ماهشهر، آبادان و خرمشهر را در بر خواهد گرفت که این پدیده در ساعات صبح از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.
وی با بیان اینکه با وجود گرمای طاقت فرسا و رطوبت بالا ، شرایط برای دریاروی مناسب است از صاحبان قایق ها و شناورهای باری خواست در سفربه آبهای شمال غرب خلیج فارس احتیاط کنند و وضعیت جوی را به صورت لحظه ای از سامانه هواشناسی خوزستان دریافت کنند.
مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز از ساکنان مناطق ساحلی خوزستان خواست همچنان از استفاده وسایل برقی پرمصرف در ساعات پیک خوداری کنند تا با مشکل قطعی برق و کاهش فشار آب مواجه نشوند.
در دو ماه اخیر بسیاری از مناطق ساحلی خوزستان با قطع مکرر برق مواجه بودند که این وضعیت شرایط زندگی را برای ساکنان این مناطق سخت کرد.
در همین حال در پی تشدید شرایط نامساعد جوی در مناطق ساحلی خوزستان، بیشتر خیابانها و معابر عمومی شهرهای ساحلی خوزستان در ساعات ظهر کاملا خلوت است.
پدیده خرما پزان که در اصطلاح ساکنان ساحلی خوزستان به شرایط سخت شرجی و گرمای هوا اطلاق می شود و بیشتر در شهریور روی می دهد بیشتر مردم را به سمت سفر به شهرهای خوش آب و هوا سوق داده است.
هوای مناطق ساحلی خوزستان، حدود 9 ماه از سال گرم است و گاهی نیز در اسفند ماه موج گرما در مناطق ساحلی خوزستان چهره تابستانی به خود می گیرد.
برچسب ها: گرما
ارسال نظرات
آخرین اخبار