۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۸

جذب سرمایه‌گذار تنها راه اتمام طولانی ترین خط آهن کشور

مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور با اشاره به طولانی شدن روند احداث راه آهن چابهار-مشهد از ارائه پکیج کامل از ظرفیت های این پروژه به سرمایه گذاران برای جذب سرمایه گذار بخش خصوصی خبرداد.
نویسنده: سید امیر حسین عظیمی
کد خبر: ۷۵۹۰۵
جذب سرمایه‌گذار تنها راه اتمام طولانی ترین خط آهن کشوربه گزارش خبرنگار مانا از چابهار، مجید ارجونی در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح توسعه سواحل مکران و تخلیه 90میلیون تن کالا در بندر چابهار اظهار داشت: امروزه در حوزه ریلی به این نتیجه رسیده‌اند که راه آهن غرب کشور عمدتا سود ده نیست و راه آهن شرق  با وجود بندر چابهار وشهرهای زاهدان و سنگان سود ده است.
وی افزود: با اعتباراتی که به پروژه چابهار-زاهدان-مشهد اختصاص داده شده، مشکلی حل نخواهد شد و باعث طولانی شدن این پروژه می شود.
مدیرکل راه آهن جنوب شرق از لزوم جذب سرمایه گذار در پروژه راه آهن چابهار-مشهد گفت وتاکیدکرد: تاکنون تجار برای سرمایه گذاری در این پروژه از بازگشت سرمایه خود اطمینان پیدانکردند.
ارجونی از تهیه پکیج سرمایه گذاری در راه آهن جنوب شرق برای ارائه به سرمایه گذاران خبرداد وگفت: برای برطرف کردن تردید سرمایه گذاران، یک گروه مشاور تمام ظرفیت های اقتصادی راه آهن چابهار – زاهدان – مشهد را بررسی می‌کند و در قالب یک پکیج کامل به سرمایه گذاران ارائه می‌دهد.
به گزارش مانا ساخت راه آهن چابهار –زاهدان –بیرجند-مشهد به عنوان طولانی ترین خط آهن ایران به طول 1457 کیلومتر از 15 آذرماه سال 1389 شروع شده است و پس از وفقه ای چهار ساله در سال 92 شدت گرفته است، ولی با گذشت هفت سال از آغاز ساخت، همچنان درگیر اعتبارات است و هنوز پیشرفت فیزیکی قابل توجهی نداشته است.
برچسب ها: راه آهن
ارسال نظرات
آخرین اخبار