۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳

سوئیس شناور مگاسایز جدید سفارش می دهد

شرکت کشتیرانی کانتینری MSC سوئیس در نظر دارد بیش از 11 فروند کشتی کانتینری جدید مگا سایز را سفارش دهد که مجهز به سیستم اسکرابرهای گازهای خارجی خواهد بود.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۵۸۹۵
سوئیس شناور مگاسایز جدید سفارش می دهد
به گزارش گروه بین الملل مانا دومین شرکت کشتیرانی کانتینری بزرگ جهان- کشتیرانی MSC سوئیس- در شرف انعقاد قرارداد با کشتی سازی صنایع سنگین سامسونگ SHI کره جنوبی برای ساخت شش فروند کشتی کانتینری با ظرفیت 22 هزار TEU است و انتظار می رود ساخت پنج فروند شناور دیگر این کشتیرانی را نیز کشتی سازی و مهندسی دریایی دوو (DSME) این کشور عهده دار شود. هزینه کشتی های کانتینری مگا سایز مجهز به سیستم اسکرابرهای گازهای خارجی، یک میلیارد و 500 میلیون دلاربرآورد شده است. 
کشتیرانی سوئیس نصب سیستم اسکرابر گازهای خارجی برای دور جدید کشتی های خود را در راستای اجرای سولفور کمتر از نیم درصد که از سال 2020 لازم الاجرا می شود، لحاظ خواهد کرد.
این گزارش ادامه داد، صنعت کشتیرانی نفس در سینه حبس به نظاره نشسته برای اینکه ببیند کشتیرانی رقیب، کشتیرانی CMA CGM فرانسه چه سیستم رانش و گزینه های سوختی را در طول دو سال آینده انتخاب خواهد کرد، در حالی که برای امضای قرارداد نه فروند شناور با ظرفیت 22 هزار TEU در یاردهای چینی آماده می شود.
لازم به ذکر است: حرکت کشتیرانی MSC به استفاده از اسکرابرها دقیقا نقطه مقابل گزینه انتخابی شرکت کشتی های کروز این کشتیرانی قرار دارد، به طوری که برای دو فروند شناور در حال ساخت خود با تناژ ناخالص 200 هزار تن، سوخت رسانی LNG را انتخاب کرده است.
گفته می شود، کشتی سازی هایی که با کشتیرانی MSC کار می کنند، شرایط بسیارمحرمانه ای را ضمن عقد قرارداد با این کشتیرانی امضا کرده اند، مقامات این کشتیرانی ها از اظهار نظر در این مورد خودداری کردند.
یک منبع صنعتی نزدیک به کشتیرانی MSC گفت، شرکت کشتیرانی سوئیس از یاردهای کشتی سازی در خواست تطویل کردن برخی از کشتی های 14 هزار TEU خود جهت تبدیل آنها به کشتی های 17 هزار TEU را کرده است.
این منبع همچنین افزود، این شناورها کشتی های نسل اول MSC از این سایز هستند که بین سال های 2009 الی 2013 در کشتی سازی دوو ساخته و هم اکنون برای تجارت در مسیر بین آسیا و مدیترانه مورد استفاده قرار می گیرند.
لازم به ذکر است: ساخت شناورهای جدید در اولویت قرار دارد و وضعیت بزرگ سازی کشتی های موجود فعلا نامشخص است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار