۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸

عملکرد قوی اپراتور بندری دی پی ورلد در نیمه نخست امسال

اپراتور ترمینالی دی پی ورلد در نیمه نخست سال جاری میلادی شاهد افزایش 9.6 درصدی درآمد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بود.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۵۸۸۶
عملکرد قوی اپراتور بندری دی پی ورلد در نیمه نخست امسال
به گزارش گروه بین الملل مانا، با توجه به اینکه حجم جابجایی کارگو در سایه تشکیل ائتلاف های جهانی کشتیرانی افزایش یافته است، درآمد اپراتور ترمینال دی پی ورلد نیز با رسیدن به دو میلیارد و 300 میلیون دلار در شش ماه نخست سال جاری میلادی، رشد 9.6 درصد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته به نمایش گذاشت.
این گزارش ادامه داد: بهبود محیط تجاری در طول این مدت منجر به عملکرد قوی تر دی پی ورلد شد، به گونه ای که سود خالص آن با رسیدن به 682 میلیون دلار، 1.4 درصد افزایش را تجربه کرد.
افزون بر این، پول نقدی حاصله از فعالیت های عملیاتی دی پی ورلد از 905 میلیون دلار در سال 2016 به یک میلیارد دلار در شش ماه نخست سال جاری میلادی افزایش یافت.
دی پی ورلد پیش بینی کرد، مخارج سرمایه ای برای سال جاری با سرمایه گذاری هایی در بنادر جبل علی، London Gateway ، Prince Rupert و Berbera به یک میلیارد و 200 میلیون دلار خواهد رسید.
تاکنون، دی پی ورلد 595 میلیون دلار سرمایه گذاری برای زیر مجموعه خود P&O Maritime جهت کسب مالکیت Reyser- اپراتور اصلی خدمات بندری در اسپانیا- صرف کرده است.
 احمد سلطان بین سلیمان رئیس دی پی ورلد در این باره گفت: پس از یک دوره چالش برانگیز، شاهد یک افزایش در حجم تجارت جهانی به ویژه در سه ماه دوم سال جاری میلادی هستیم، افزون بر این، سرمایه گذاری اخیر دی پی ورلد در بنادر Yarimca ( ترکیه)، London Gateway( انگلستان)، روتردام هلند و بمبئی هند شیب صعودی به خود گرفته، به طوری که موفق به کسب رشد حجم جابجایی پیشگام تر از بازار شده ایم.
وی در ادامه افزود: با نگاهی بر نیمه دوم سال جاری میلادی، انتظار می رود سطوح بالاتری از جابجایی کانتینری را تجربه کنیم، روی هم رفته، عملکرد مالی پایدار در شش ماه نخست سال جاری میلادی، این اطمینان را به ما می دهد که بتوانیم به خوبی پاسخگوی تمامی انتظارات بازار در طول سال جاری میلادی باشیم.
ناگفته نماند، دی پی ورلد در ماه جولای سال جاری میلادی یک قرارداد کمک فنی را با دولت اندونزی و مقامات بندری برای کمک به توسعه بندر greenfield و سایت لجستیکی Kuala Tanjung و بندر Belawan در North Sumatra اندونزی را به امضا رساند.
در ماه می سال جاری میلادی نیز دی پی ورلد یک تفاهم نامه با صندوق زیرساختاری و سرمایه گذاری ملی هند جهت توسعه بخش لجستیکی این کشور به امضا رساند.
این گزارش در پایان نوشت: اپراتور ترمینال دی پی ورلد سرمایه گذاری های بیش از یک میلیارد دلار طی چند سال آینده را برای توسعه زیرساختار بندری پروژه Sagarmala، ایجاد کریدور صنعتی دهلی- بمبی، حمل و نقل روخانه ای و سردخانه، مناطق اقتصادی ویژه بندری، مناطق تجاری آزاد، انبار کانتینری و ترمینال های کروز مورد هدف قرار داده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار