۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷
استاندار گیلان:

تکیه گیلان بر اقتصاد دریامحور باشد

استاندار گیلان با بیان اینکه مراکز تحقیقاتی تاسماهیان این استان در برد ملی و بین‌المللی رتبه نخست را دارند، گفت: اقتصاد گیلان باید روی دریامحور تکیه کند.
نویسنده: فاطمه ثابت
کد خبر: ۷۵۸۶۱
تکیه گیلان بر اقتصاد دریامحور باشدبه گزارش خبرنگار مانا از گیلان، محمدعلی نجفی به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: در هفته دولت امسال یک هزار و 174 پروژه عمرانی، تولیدی و خدماتی در گیلان با هزینه بالغ بر یک هزار و 226 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.
وی با ارائه عملکرد چهار ساله خود در گیلان افزود: در این سال‌ها فعالیت های خوبی انجام شده و باید ادامه یابد.
استاندار گیلان با اشاره به اینکه مشکل سد شفارود برطرف شده است، گفت: گیلان سومین استان کشور در تعریف پروژه‌ها بوده که توفیقات خوبی در این زمینه کسب شده است.
وی اجرای پروژه‌های عمرانی، شرکت‌های دانش بنیان، خدماتی، تجاری، بندری و... را از جمله اقدام‌ها طی چهار سال گذشته در گیلان ذکر کرد و ادامه داد: شعار امسال هفته دولت، «هفته دولت، تدبیر و امید و تولید و اشتغال» نامگذاری شده است.
نجفی با بیان اینکه نرخ بیکاری گیلان طی چهار سال گذشته 4.3 درصد کاهش داشته است، خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری گیلان تا سال 95 به 11.3 درصد رسیده و در گذشته این رقم 15.6 درصد بود.
وی با تصریح بر اینکه منطقه آزاد انزلی در جذب سرمایه‌گذاری رتبه نخست کشوری را دارد، یادآور شد: این امر موجب شده تا در سال 95 توسعه گردشگری را در استان و منطقه آزاد داشته باشیم.
استاندار گیلان بندر کاسپین را ظرفیت بسیار مهمی برای گیلان و منطقه آزاد دانست و گفت: اگر بندر کاسپین ایجاد نمی‌شد پایین‌ترین ظرفیت را در حاشیه خزر داشتیم و با راه اندازی بندر کاسپین دومین بندر فعال کشور را خواهیم داشت ضمن اینکه منطقه ویژه آستارا در دولت یازدهم فعال شده است.
نجفی درباره وضعیت راه آهن گیلان یادآور شد: این پروژه دارای مشکلاتی بود که اکنون برطرف شده و در اولین فرصت شاهد راه اندازی خط آهن قزوین‌ـ رشت و ادامه احداث آن به انزلی و آستارا خواهیم بود.
وی با تاکید بر اینکه باید روی اقتصاد دریا محور تکیه کنیم، متذکر شد: مراکز تحقیقاتی تاسماهیان این استان در برد ملی و بین‌المللی رتبه نخست را دارند و باید از فرصت دریا برای تولید و پرورش 10 هزار تن ماهی در قفس استفاده کنیم.
برچسب ها: گیلان
ارسال نظرات
آخرین اخبار