۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳

غول کشتیرانی دنیا به جنگ قیمت می رود

بزرگترین شرکت حمل و نقل کانتینری دنیا برای حفظ جایگاه خود در میان رقبا به جنگ قیمت برای تجارت حمل و نقل بار می رود.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۵۸۵۳
غول کشتیرانی دنیا به جنگ قیمت می رودبه گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از رویترز، جنگ قیمت بر سر نرخ حمل و نقل در صنعت کشتیرانی در حالی شرکت مرسک را با تهدیدی جدی روبه رو می سازد که این شرکت توانست جایگاه خود را اخیراً با فروش بخش نفت و گاز خود به شرکت توتال به ارزش هفت میلیارد و 500 میلیون دلار تقویت کند.
بر اساس این گزارش، مرسک- بزرگترین شرکت حمل و نقل کانتینری دنیا- تمرکز خود را در سال جاری میلادی از محافظت سهام خود در بازار به صرف هزینه های حاشیه ای بالاتر تغییر داد. این استراتژی به دنبال بهبود در نرخ حمل و نقل اتخاذ شد.
رویترز در ادامه این گزارش به نقل از مدیر اجرایی مرسک نوشت: نتایج عملکرد شرکت کشتیرانی دانمارک در سه ماه دوم سال جاری میلادی که هفته گذشته منتشر شد حاکی از کنترل نتایج بر مبنای نرخ بالای حمل و نقل بار است و تحلیل فاندامنتال صنعت بهترین حالت خود را از سال 2010 میلادی تاکنون نشان می دهد.
در این میان رقبا از جمله ائتلاف اقیانوسیه که همکاری جدیدی را بین CMA CGM فرانسه، کاسکو چین، OOCL هنگ کنگ و اورگرین تایوان ایجاد کرده اند در سال جاری مجموعه ای از شناورهای غول پیکر را راه اندازی خواهند کرد که سهمی بزرگ در بازار را به خود اختصاص دهند.
تمرکز مرسک بر هزینه های حاشیه ای به دنبال صرف چهار میلیارد دلار در ماه دسامبر و برای خرید کشتیرانی هامبورگ سود آلمان با هدف تقویت جایگاه در تجارت جهانی و آمریکای لاتین و افزایش سهام بازار در سطح جهان از 15.7 به 18.6 درصد ایجاد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار