۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸

هشت نقطه طلایی توریسم دریایی در مازندران مشخص شد

هشت نقطه طلایی از نوار ساحلی مازندران که قابلیت های لازم برای حضور سرمایه گذران بخش خصوصی نسبت به ایجاد مارینا، اسکله تفریحی و سایر خدمات گردشگری دریایی را دارد تعیین و به تصویب نهایی کارگروه گردشگری استان رسید.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۵۸۵۰
هشت نقطه طلایی توریسم دریایی در مازندران مشخص شدمدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران در گفتگو با خبرنگار مانا تصریح کرد: توسعه گردشگری دریایی و ساحلی در استان مازندران، نیازمند ایجاد زیرساختها و امکانات لازم برای گردشگران است که تحقق این امر بدون حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی امکان پذیر نخواهد بود.
دلاور بزرگ نیا با تاکید بر اینکه باید شرایط لازم برای حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی فراهم باشد تا پروژه های تعریف شده با سرعت بیشتری پیش روند، اظهار داشت: در بسیاری از پروژه ها شاهد توقف در عملیات اجرایی فقط به خاطر طی شدن بروکراسی های اداری هستیم.
وی خاطرنشان ساخت: در همین راستا از سوی اداره بنادر و دریانوردی استان مازندران، پروژه شناسایی نقاطی که در طول نوار ساحلی مازندران از قابلیت های لازم برای ایجاد تاسیسات مرتبط با توریسم دریایی برخوردار هستند، از سال گذشته آغاز شد.
این مقام مسئول در استان مازندران تصریح کرد: اداره بنادر و دریانوردی استان مازندران با اعلام فراخوان و صرف هزینه این پروژه را با یاری گرفتن از گروه مهندسین مشاور به منظور توسعه توریسم دریایی در نوار ساحلی مازندران انجام داده است.
وی بیان داشت: این طرح در گروه مهندسین مشاور از رامسر در غربی ترین نقطه استان تا گلوگاه در شرقی ترین نقطه استان تهیه شده است.
بزرگ نیا با اشاره به اهمیت نقش لکه های شناسایی شده در تسریع عملیاتی شدن پروژه های توریسم دریایی، اضافه کرد: بنا به اعلام اداره بنادر و دریانوردی استان مازندران، هم اکنون پروژه شناسایی نقاط قابلیت گردشگری دریایی در نوار ساحلی مازندران مشخص شده است.
به گفته وی، بر این اساس از سوی اداره بنادر و دریانوردی استان مازندران به عنوان متولی اصلی دریا، هشت نقطه از نوار ساحلی مازندران که از قابلیت های لازم برای حضور سرمایه گذران بخش خصوصی نسبت به ایجاد مارینا، اسکله تفریحی و سایر خدمات گردشگری دریایی امسال تعیین شده است.
وی با بیان اینکه توسعه توریسم دریایی یکی از وظایف کارگروه گردشگری استان محسوب می شود عنوان کرد: این نقاط شناسایی شده جهت سرمایه گذاری در بخش توریسم دریایی در کارگروه گردشگری استان مازندران نیز به تصویب رسید.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران ادامه داد: به این ترتیب از این پس در صورت مراجعه سرمایه گذار جهت ایجاد هر گونه تاسیسات مرتبط با گردشگری دریایی، پکیجی کامل و دقیق از مکانهایی که قابلیت سرمایه گذاری را دارند، در اختیار وی قرار خواهد گرفت.
بزرگ نیا در ادامه اظهار داشت: به این ترتیب سرمایه گذار بخش خصوصی می تواند متناسب با سرمایه و آورده خود از طریق برآورد پروژه ها در نقاط مختلف ساحلی استان مازندران، نسبت به انتخاب بهترین گزینه اقدام کنند.
وی تاکید کرد: یکی دیگر از مهمترین مزایای شناسایی لکه های توریسم دریایی در استان مازندران این است که دیگر سرمایه گذار نیازی به انجام مطالعات برای شروع پروژه را ندارد، چرا که مطالعات از قبل توسط کارشناسان مربوطه انجام شده است.
بزرگ نیا عنوان کرد: به این ترتیب پروسه ارجاع مطالعات به کارگروه گردشگری استان برای صدور مجوز های لازم نیز حذف خواهد شد، چرا که چگونگی عملیات ایجاد تاسیسات گردشگری دریایی در هشت نقطه اعلام شده قبلاً به تصویب کارگروه گردشگری استان رسیده است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران یادآور شد: امید می رود با شناسایی نقاط مذکور، شاهد ورود سرمایه گذاران لایق به منظور ایجاد تاسیسات توریسم دریایی به ویژه اسکله تفریحی و مارینا در نقاط طلایی تعیین شده باشیم.
این مقام مسئول در استان مازندران بیان داشت: همچنین قصد داریم به منظور ساخت مارینا در سواحل مازندران علاوه بر سرمایه گذاران داخلی از سرمایه گذاران خارجی جهت مشارکت با سرمایه گذاران ایرانی دعوت به عمل آوریم.
به گفته بزرگ نیا، تحقق این امر بدون شک می تواند منجر به ساخت ماریناهای ویژه با سرمایه گذاری های کلان شود و در نهایت گردشگران بیشتری را به خود جذب کند.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران خاطرنشان ساخت: ماریناها در نقاط طلایی ساحلی مازندران به گونه ای ایجاد خواهد شد که می تواند برای گردشگران خارجی نیز از جذابیت خاصی برخوردار باشد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار