۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶

کاهش 100 درصدی غرق شدگی در طرح های دریای نوشهر

فرماندار نوشهر از کاهش صددرصدی غرق شدگی گردشگران در طرح های ساماندهی دریای شهرستان نوشهر و کاهش 60درصدی غرق شدگی در سایر سواحل این شهرستان طی تابستان امسال خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۵۸۴۶
کاهش 100 درصدی غرق شدگی در طرح های دریای نوشهرعلی شادمان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با توجه به شروع فصل گرما هرساله شاهد حضور گردشگران بسیاری از سراسر کشور به سواحل دریای مازندران هستیم.
فرماندار نوشهر در ادامه اذعان داشت: با توجه به زیبایی ها و جاذبه های گردشگری منحصر به فرد در شهرستان نوشهر، این شهرستان همواره در میان سایر شهرستان های ساحلی مازندران بیشترین میزان گردشگران را به خود جذب می کند.                                                                                                               
وی تصریح کرد: همین امر باعث می شود تا مسئولان شهرستان نوشهر نسبت به فراهم کردن امکانات مناسب و ارتقای خدمات رسانی به گردشگران ورودی تلاش های بیشتری انجام دهند.
این مقام مسئول در استان مازندران ادامه داد: با توجه به گرمای بی سابقه تابستان امسال در مقایسه با سالهای گذشته، مشکلات جدی در زمینه ارائه خدمات به گردشگران ورودی وجود داشت.                                                                                  
وی تاکید کرد: با وجود این مشکلات، تلاش شد بهترین خدمات ممکن در تمام زمینه های مرتبط با توریسم به گردشگران در تابستان امسال ارائه شود.
فرماندار نوشهر در ادامه گفته های خود به ارائه بهترین خدمات در طرح های ساماندهی دریای نوشهر طی تابستان امسال خبر داد و گفت: سعی شده است خدمات این طرح های دریا در مقایسه با سال گذشته افزایش چشمگیری یابد.                                                                                                      
شادمان به کاهش 60 درصدی غرق شدگان در شهرستان نوشهر اشاره کرد و گفت: تمام غرق شدگی ها در خارج از طرح های سامان دهی دریای نوشهر انجام شده است.
وی به غرق شدگی 6 نفر از گردشگران در آبهای شهرستان نوشهر از ابتدای تابستان امسال تا کنون خبر داد و گفت: این آمار در حالی است که سال گذشته در همین موقع شاهد غرق شدگی 18 نفر از گردشگران در آبهای نوشهر بودیم.                                             
شادمان همچنین در ادامه گفته های خود از کاهش 100 درصدی غرق شدگی ها در طرح های ساماندهی شهرستان نوشهر خبر داد.     
به گفته فرماندار نوشهر، اکثر غرق شدگی های تابستان سال گذشته در داخل طرح های ساماندهی دریای نوشهر صورت گرفته بود.       
وی اذعان داشت: از آنجا که بیشترین حضور گردشگران برای شنا کردن در طرح سیترای مازندران صورت می گیرد؛ لذا بیشترین قربانیان شنا کردن در دریای نوشهر طی تابستان سال گذشته به طرح ساماندهی سیترای نوشهر اختصاص داشت.
این مقام مسئول در استان مازندران بیان داشت: به همین دلیل با تلاش های صورت گرفته و افزایش ناجیان غریق در این طرح ها، شرایطی فراهم شد که امسال تاکنون شاهد هیچ گونه غرق شدگی در طرح های ساماندهی دریای شهرستان نوشهر نبوده ایم.
فرماندار نوشهر در ادمه تاکید کرد: امسال موفق شدیم با اجرای طرح سازمان یافته ای در طرح ساماندهی دریای سیترای نوشهر، نسبت به کاهش 100 صددرصدی غرق شدگان در طرح های ساماندهی دریای این شهرستان اقدام کنیم.                          
وی مهمترین اقدام در راستای 100 درصدی کاهش غریق در طرح های ساماندهی دریای نوشهر را استقرار24 ساعته ناجیان غریق در این طرح ها عنوان کرد.
به گفته شادمان، طیق برنامه ریزی های صورت گرفته، ناجیان غریق و نیروهای انتظامی در سه شیفت کاری مختلف در طول شبانه روز به منظور خدمات رسانی و نظارت به گردشگرانی که قصد شنا کردن در دریا را دارند، در طرح های ساماندهی دریای نوشهر استقرار یافته اند.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته 30 نفر ناجی غریق و نیروی انتظامی در طرح های دریای مازندران استقرار داشتند، بیان کرد: امسال تعداد این افراد با افزایش دو برابری به 60 نفر افزایش یافته است.
برچسب ها: ساماندهی سواحل
ارسال نظرات
آخرین اخبار