۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴

توسعه توریسم آبی با همکاری سازمان میراث و وزارت نیرو

سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری با همکاری وزارت نیرو به توسعه تورسیم آبی کشور و رعایت قوانین زیست محیطی می پردازند.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۵۸۴۳
توسعه توریسم آبی با همکاری سازمان میراث و وزارت نیرومدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در گفتگو با خبرنگار مانا بیان داشت: یکی از مواردی که هم اکنون توسط معاونت گردشگری در حال پیگیری است، توسعه توریسم دریایی و آبی است.
عبدالرضا مهاجری نژاد ادامه داد: بر این اساس علاوه بر آبهای ساحلی دریای خزر، دریای عمان و خلیج فارس؛ رودخانه ها، مسیل ها و دریاچه های پشت سد ها نیز مورد توجه سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری قرار دارد.
وی در ادامه بیان داشت: به این منظور با شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب کشور، وابسته به وزارت نیرو از سوی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کشور چندین جلسه برگزار شده است.                                                                                                        
این مقام مسئول در سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، تصریح کرد: در این جلسات سازمان میراث فرهنگی،نظرات خود را در خصوص چگونگی توسعه تورسیم آبی کشور به شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب کشور اعلام کرده است.                                            
وی در ادامه گفته های خود تاکید کرد: هم اکنون " توریسم سد" در دنیا به عنوان یکی از شاخه های اصلی توریسم مورد توجه قرار گرفته است.
مهاجری نژاد اظهار داشت: امیدواریم با ایجاد تعریف توریسم سد و اجرایی شدن این مهم با همکاری وزارت نیرو در کشورمان باشیم.
مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، اذعان داشت: ایجاد انواع ورزش های آبی نظیر جت اسکی، باراسل، اسکی روی آب، قایق سواری و ... در دریاچه های پشت سد می تواند یکی از برنامه های این پروژه باشد.                                            
وی تصریح کرد: ایجاد زیرساختهای گردشگری در کنار رودخانه های بزرگ کشور و نیز دریاچه های پشت سد و واگذاری آنها به سرمایه گذاران بخش خصوصی می تواند در راستای تحقق اهداف مذکور، کمک بزرگی محسوب شود.                                                           
به گفته این مقام مسئول در سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در گام نخست سدهایی که در استان های پرآب کشور از جمله خوزستان، مازندران و گیلان وجود دارند، مورد هدف توسعه توریسم آبی قرار خواهند گرفت.                                                                                  
وی خاطرنشان ساخت: سد سلیمان تنگه در مازندران، سد سفید رود در گیلان،سد کرخه و سد دز در خوزستان از جمله مهمترین سدهای کشور محسوب می شود که دریاچه های آنها از قابلیت زیادی برای توسعه توریسم آبی برخوردارند.                                                                                   
وی در ادامه بیانات خود تاکید کرد: ایجاد شرایطی برای بازدید گردشگران از تاسیسات پشت سدها با رعایت قوانین و استاندارهای نیز می تواند برای گردشگران از جذابیت خاصی برخورادر باشد.
مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، اضافه کرد: همچنین رودخانه های پرآب کشور نیز در شمال و جنوب از ظرفیت های فوق العاده ای برای ایجاد توریسم آبی برخوردارند.
وی با تاکید بر ضرورت بومی سازی توریسم آبی در سراسر کشور، خاطرنشان ساخت: این امر می تواند با واگذاری مدیریت برخی خدمات گردشگری توسط جامعه محلی تحقق پذیرد.
مهاجری نژاد، ایجاد اقامت گاه های محلی می تواند یکی از موارد مهمی محسوب شود که جامعه محلی می تواند در این زمینه فعالیت کند.
این مقامن مسئول در معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، تاکید کرد: توجه به این نکته بسیار ضروری است که تمام اقدامات لازم جهت توسعه تورسیم آّی و دریایی باید با لحاظ کردن قوانین زیست محیطی صیورت گیرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار