۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۸
گاردین نوشت:

پنتاگن دستور توقف عملیات نیروی دریایی آمریکا را صادر کرد

پس از دومین برخورد جدی ناو جنگی آمریکا با کشتی تجاری طی دو ماه گذشته در اقیانوس آرام، پنتاگن دستور توقف موقت عملیات نیروی دریایی آمریکا در سراسر جهان و بررسی کامل امنیتی صادر کرد.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۵۸۲۲
پنتاگن دستور توقف عملیات نیروی دریایی آمریکا را صادر کرد
به گزارش گروه بین الملل مانا روزنامه گاردین آمریکا نوشت: به دنبال برخورد ناوشکن اس. مک کین آمریکایی و نفتکش آلنیک ام سی در آب‌های سنگاپور که مفقود شدن ۱۰ ملوان آمریکایی و زخمی شدن پنج تن دیگر را در پی داشت، پنتاگن دستور توقف موقت عملیات نیروی دریایی آمریکا در سراسر جهان و بررسی کامل امنیتی صادر کرد.
این گزارش ادامه داد: ژنرال جان ریچاردسون، فرمانده عملیات نیروی دریایی آمریکا با اشاره به اینکه دومین برخورد طی سه ماه اخیر است، گفت: این روند نیازمند اقدامی بسیار موثر و جدی خواهد بود.
ریچاردسون دستور یک توقف موقت را در عملیات ناوگان نیروی دریایی آمریکا صادر کرد که انتظار می رود بررسی امنیت به طور اورژانسی یک روز به طول انجامد، در عین حامل بررسی جامع و کامل زوایای مختلف این حادثه نیز انجام می شود. 
گفته می شود، فرماندهان ناوگان این اختیار را دارند که بر اساس نیازهای عملیاتی خود، زمان توقف یک روزه عملیات دریایی آمریکا در سراسر جهان را مشخص کنند، اما این اتفاق باید ظرف دو هفته آینده انجام شود.
لازم به ذکر است، هر دو کشتی جنگی آمریکایی که در طی ماه اخیر دچار تصادف شده‌اند، زیرمجموعه ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا بوده‌اند اما فرمان نیروی دریایی آمریکا برای توقف موقت همه ناوگان‌های زیر مجموعه نیروی دریایی را شامل خواهد شد.
این مقام مسئول دریایی آمریکا همچنین خاطرنشان ساخت: همه فرماندهان ناوگان‌ آمریکا را به تبادل نظر و مشورت با رهبران و فرماندهان خود فراخواندم، چنانچه این اطمینان حاصل شود که تمامی اقدامات فوری و مناسب برای تضمین عملیات موثر و امن نیروی دریایی آمریکا در سراسر جهان در حال انجام شدن است، از طریق بررسی، عوامل مربوطه و دلایل ریشه ای این حوادث را ارزیابی خواهیم کرد.
این گزارش در پایان نوشت: در شرایطی که تنور تهدید بین دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی بر سر مسئله آزمایش هسته ای و موشکی کره شمالی داغ است، انجام بررسی در اقیانوس آرام اوضاع را تشدید خواهد کرد. از سوی دیگر، چین حضور نظامی خود در دریای جنوب چین را تقویت می کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار