۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵

نصب 300 تابلوی شنا ممنوع در سواحل مازندران

در راستای جلوگیری از حضور گردشگران در مناطق خطر آفرین دریای مازندران، امسال 300 تابلوی شنا ممنوع در این مناطق نصب شده است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۵۵۴۹
نصب 300 تابلوی شنا ممنوع در سواحل مازندرانمدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: در راستای جلوگیری از حضور گردشگران در مناطق خطر آفرین در طول نوار ساحلی دریای مازندران، برنامه ریزی های جامعی صورت گرفته است.
عیسی طوسی ادامه داد: بر اساس بررسی های به عمل آمده توسط کارشناسان مربوطه،  371 نقطه خطر آفرین برای شنای گردشگران در طول نوار ساحلی استان مازندران شناسایی شده است.                                                                                                 
دبیر ستاد ساماندهی طرح های دریا مازندران، بیان داشت: بنابراین در راستای جلوگیری از حضور گردشگران در مناطق خطر آفرین دریای مازندران، 300 تابلوی شنا ممنوع از ابتدای امسال در این مناطق ممنوعه نصب شده است.                                                                
وی اظهار داشت: به زودی تابلوی شنا ممنوع در 71 منطقه باقی مانده از مناطق خطر آفرین آبهای ساحلی دریای مازندران نصب خواهد شد.
این مقام مسئول در استانداری مازندران خاطرنشان ساخت: نصب تابلوی شنا ممنوع در مناطق خطر آفرین شنا با آگاهی و هشدار جدی به گردشگران از شنا نکردن در آبهای ساحلی این مناطق، کمک شایانی به کاهش چشمگیر غرق شدگی خواهد کرد.                               
طوسی از استقرار ناجیان غریق طی سال های اخیر در تمام 371 نقطه خطر آفرین شنا توسط استانداری مازندران خبر داد و تاکید کرد: این امر اقدام بسیار مهمی در راستای کاهش چشمگیر غرق شدگان دریای خزر در مقایسه با سالهای ماقبل آن محسوب می شود.                      
وی بیان داشت: مناطق خطر آفرین همانطور که از نامشان پیداست مکان مناسبی برای شنا نیست اما ناجیان غریق جهت هشدار و جلوگیری از غرق شدگی احتمالی گردشگران در این مناطق استقرار یافته اند و گردشگران باید هشدارهای آنها را حتما جدی بگیرند.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران در ادامه گفته های خود یادآور شد: هم اکنون 95 طرح سالم ساماندهی دریا ویژه بانوان و آقان در طول نوار ساحلی دریای مازندران در حال ارائه خدمات به گردشگران ورودی به استان است.
دبیر ستاد ساماندهی طرح های دریای مازندران از گردشگران در خواست داریم ضمن رعایت شنا در مناطق تعیین شده و توجه به هشدارهای ناجیان غریق از شنا کردن در ساعاتی که ناجیان غریق در نوار ساحلی استقرار ندارد به طور جدی امتناع کنند.
وی در ادامه گفته های خود اظهار داشت: هر ساله به ویژه در ایام تابستان و بهار شاهد افزایش چشمگیر ورود گردشگران به نوار ساحلی شمال کشور هستیم، لذا با توجه به ورود تعداد کثیری از گردشگران به نوار ساحلی دریا، جلسات ویژه تحت عنوان کمیته سواحل در ستاد تسهیلات سفرهای استان تشکیل شده است که به امورات مربوطه رسیدگی می کند.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران، ایجاد زیرساخت های لازم برای ارائه خدمات اقامتی، پذیرایی و تفریحی به گردشگران را از جمله مهمترین دغدغه های استانداری در شهرستان های مازندران به ویژه شهرستان های ساحلی مازندران عنوان کرد.
این مقام مسئول در استان استان مازندران تاکید کرد: بخش زیادی از گردشگران ورودی به استان مازندران در نوار ساحلی استان و شهرستان های ساحلی مستقر می شوند که همین امر مسئولان استان را ملزم می کند تا نسبت به افزایش زیرساختهای اقامتی در این مناطق هر چه سریعتر اقدام کنند.
طوسی با اشاره به فراهم کردن محیطی امن برای شنای گردشگران با ایجاد طرح های ساماندهی دریا گفت: در این طرح ها که توسط بخش خصوصی مورد بهره برداری قرار می گیرد، انواع جشنواره ها و برنامه های فرهنگی در طول تابستان  برگزار می شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار