۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰

ایران میزبان نخستین اجلاس وزرای گردشگری IORA شد

نخستین اجلاس وزرای کشورهای عضو اتحادیه همکاری‌های منطقه‌ای حاشیه اقیانوس هند (IORA) با رویکرد توسعه پایدار گردشگری دریایی و همکاری متقابل در حوزه دریایی با کشورهای عضو اتحادیه، بهمن ماه امسال به میزبانی ایران برگزار خواهد شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۵۵۳۱
ایران میزبان نخستین اجلاس وزرای گردشگری IORA شد
مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: یکی از مهمترین محورهای دومین دوره کنفرانس اقتصاد آبی اتحادیه همکاری‌های منطقه‌ای حاشیه اقیانوس هند( IORA ) که هجدهم تا بیستم خرداد ماه امسال در اندونزی برگزار شد، توسعه گردشگری دریایی در منطقه بود.
عبدالرضا مهاجری نژاد افزود: در این کنفرانس مدیران ادارات کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان و گیلان و مدیران سازمان بنادر و دریانوردی و وزرات امورخارجه به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی در این کنفرانس شرکت کردند.
این مقام مسئول در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه خاطرنشان ساخت: علاوه بر کشورهای عضو این اتحادیه، برخی از کشورهای توسعه یافته از آمریکا و اروپا به عنوان ناظر در این کنفرانس حضور داشتند.
مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، اعلام کرد: در کنفرانس مذکور پیشنهاد برگزاری نخستین اجلاس وزرای کشورهای عضو اتحادیه همکاری‌های منطقه‌ای حاشیه اقیانوس هند(IORA) از سوی هیات ایرانی مطرح شد.
وی بیان داشت: این پیشنهاد مورد استقبال اعضا قرار گرفته بود و مقرر شد نسبت به اجرایی شدن آن تصمیمات لازم اخذ شود.
این مقام مسئول در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه گفته های خود در این خصوص اظهار داشت: اواخر هفته گذشته از سوی اتحادیه همکاری‌های منطقه‌ای حاشیه اقیانوس هند (IORA)، برگزاری نخستین اجلاس وزرای کشورهای عضو اتحادیه همکاری‌های منطقه‌ای حاشیه اقیانوس هند به میزبانی ایران مورد تایید نهایی قرار گرفت.
وی خاطرنشان ساخت: بر این اساس این اجلاس با حضور وزرای گردشگری کشورهای حاشیه اقیانوس هند، بهمن ماه امسال در ایران برگزار می شود.
به گفته مهاجری نژاد، نخستین اجلاس وزرای گردشگری کشورهای حاشیه اقیانوس هند (IORA) با رویکرد توسعه پایدار گردشگری دریایی و همکاری متقابل در حوزه دریایی و آبی با کشورهای عضو اتحادیه به میزبانی ایران برگزار خواهد شد.
مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، بیان داشت: در پی اعلام برگزاری این اجلاس مهم در ایران از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جلساتی با دبیر خانه سازمان منطقه آزاد کیش صورت گرفت.
مهاجری نژاد اعلام کرد: در نهایت مقرر شد نخستین اجلاس وزرای کشورهای عضو اتحادیه همکاری‌های منطقه‌ای حاشیه اقیانوس هند (IORA) بهمن ماه امسال با مشارکت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گرشگری و سازمان منطقه آزاد کیش در جزیره کیش برگزار شود.
وی یادآور شد: از آنجا که سواحل استان سیستان و بلوچستان به ویژه بندر چابهار می تواند زمینه ساز توسعه گردشگری دریایی بین کشورهای عضور اتحادیه همکاری های منطقه ای حاشیه اقیانوس هند باشد، لذا بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در حاشیه این اجلاس دو روزه تور یک روزه سفر به چابهار برای حاضرین در اجلاس برگزار خواهد شد.
وی اذعان داشت: در این تور یک روزه امکان بازدید وزرای گردشگری کشورهای عضو از زیرساختهای گردشگری چابهار فراهم خواهد شد.
مدیرکل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: امید می رود با برگزاری نخستین اجلاس وزرای گردشگری کشورهای عضو اتحادیه همکاری های مشترک اقیانوس هند شاهد تحولات اساسی در بخش گردشگری دریایی کشور باشیم.
مهاجری نژاد با اشاره به اینکه تاکنون آنچنان که شایسته است از ظرفیت های گردشگری در سواحل دریای عمان و اقیانوس هند بهره برداری نکرده ایم، اظهار امیدواری گفت: با برگزاری این اجلاس و افزایش همکاریهای منطقه ای بتوانیم، شاهد توسعه گردشگری دریایی در سواحل دریای عمان و به دنبال آن توسعه اقتصادی منطقه سیستان و بلوچستان باشیم.
به گفته وی اشتغال زایی در استان سیستان و بلوچستان می تواند، بزرگ ترین مزیت توسعه گردشگری دریایی در سواحل عمان باشد.
برچسب ها: آیورا
ارسال نظرات
آخرین اخبار