۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲

70 درصد از سواحل گیلان آزاد است

دبیر ستاد ساماندهی سواحل گیلان گفت: 70 درصد سواحل گیلان آزاد بوده و 30 درصد در گرو دستگاه‌های دولتی از جمله صدا و سیما، نیروی دریایی و مرزبانی است.
نویسنده: فاطمه ثابت
کد خبر: ۷۵۴۹۷
70 درصد از سواحل گیلان آزاد استعلی پورحسن در گفت‌وگو با خبرنگار مانا در گیلان با اشاره به وضعیت سواحل استان اظهار کرد: گیلان دارای حدود 300 نوار ساحلی است و تا سال 92 این استان دارای 16 شناگاه بود که امسال به 40 طرح سالم‌سازی و 80 شناگاه رسیده است.
وی با بیان اینکه هر طرح دارای دو شناگاه است، تصریح کرد: تمام سواحل گیلان آماده بهره‌برداری است و ایجاد طرح‌ها بر اساس نیاز اضافه یا کم می‌شود و با وجود اینکه سواحل استان نسبت به دیگر استان مازندران وضعیت بهتری دارد اما توان ایجاد شناگاه و طرح سالم‌سازی برای تمام نقاط استان وجود ندارد.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با اشاره به اینکه 70 درصد سواحل گیلان آزاد است، افزود: 30 درصد سواحل گیلان در گرو نیروی دریایی، دانشگاه، صدا و سیما و... است اما سواحل استان وضعیت قابل قبولی دارد.
وی درباره استفاده گردشگران از سواحل گیلان بیان کرد: از عید نوروز تا پایان تیرماه امسال 21 میلیون نفر مسافر و گردشگر وارد گیلان شدند که 14 میلیون و 100 هزار نفر اقامت شب در ساحل داشتند و این امر نیاز ما را به داشتن طرح‌های سالم‌سازی بیشتر می‌کند.
پورحسن با تصریح بر اینکه مردم علاقه‌مند هستند به هنگام استفاده از دریا در کنار خانواده خود باشند، گفت: به همین دلیل بیشتر خارج از طرح‌های دریا استفاده می‌کنند در حالی که می‌توانند همراه خانواده در کنار ساحل قدم بزنند و برای شنا به طرح‌های سالم‌سازی دریا که برای زنان و مردان به صورت جداگانه تعبیه شده، بروند.
دبیر ستاد ساماندهی سواحل گیلان به استفاده از ناجیان غریق اشاره کرد و یادآور شد: مسئولان طرح‌های سالم‌سازی موظف هستند از ناجیان غریق در طرح‌های سالم‌سازی دریای استفاده کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار