۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲
34 نفر در آبهای مازندران غرق شده اند؛

بابلسر در صدر غرق شدگی شناگران دریای مازندران

مقایسه میزان غرق شدگی تابستان امسال با سال گذشته بر اساس آمار اعلام شده حاکی از کاهش 34 درصدی غرق شدگان درآبهای مازندران دارد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۵۴۸۴
بابلسر در صدر غرق شدگی شناگران دریای مازندرانمقایسه میزان غرق شدگی تابستان امسال با سال گذشته بر اساس آمار اعلام شده حاکی از کاهش 34 درصدی غرق شدگان درآبهای مازندران است.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار صورت گرفته از ابتدای آغاز به کار طرح های ساماندهی دریا تا کنون 33 نفر در آبهای دریای مازندان جان خود را از دست داده اند.
عیسی طوسی ادامه داد: تابستان سال گذشته و در همین مدت شاهد غرق شدگی 49 نفر از گردشگرانی که برای شنا به دریای مازندران رفته بودند، بودیم.
دبیر ستاد ساماندهی طرح های دریا مازندان در ادامه گفته های خود خاطرنشان ساخت: بر این اساس مقایسه میزان غرق شدگی تابستان امسال در مقایسه با آمار غرق شدگان سال گذشته تا کنون از کاهش 34 درصدی برخوردار بوده است.                                          
به گفته این مقام مسئول در کمیته ساماندهی طرح های دریای مازندران، افزایش فرهنگ سازی از طریق تبلیغات و اطلاع رسانی و نیز افزایش حضور ناجیان غریق مجهز به امکانات لازم جهت انجام عملیات امداد و نجات از مهمترین دلایل کاهش غرق شدگی ها محسوب می شود.
وی اظهار داشت: امیدواریم با اقدامات در حال انجام و افزایش اطلاع رسانی و تبلیغات بیشتر شاهد کاهش بیشتری در میزان غرق شدگی گردشگران در مقایسه با سال گذشته باشیم تا جایی که تعداد غرق شدگان دریای مازندران به صفر رسد.                                                               
این مقام مسئول در استانداری مازندران با اشاره به وجود 371 نقطه خطر آفرین در طول نوار ساحلی اذعان داشت: اکثر غرق شدگان تابستان امسال همچون سالهای گذشته در مناطق خطر آفرین که منطقه شنا ممنوع نام دارد، اقدام به شنا کرده بودند.                                       
وی از غرق شدگی تعدادی از گردشگران در طرح های ساماندهی دریا نیز خبر داد و گفت: البته این افراد در ساعات خارج از حضور ناجیان غریق و در شب اقدام به شنا کرده بودند.
طوسی در ادامه بیان داشت: لذا از گردشگران در خواست داریم ضمن رعایت شنا در مناطق تعیین شده و توجه به هشدارهای ناجیان غریق از شنا کردن در ساعاتی که ناجیان غریق در نوار ساحلی استقرار ندارد به طور جدی امتناع کنند.                                                                                   
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران در ادامه گفته های خو د بیان داشت: بر اساس آمارهای اخذ شده، بیشترین تعداد غرق شدگی از ابتدای خرداد ماه تا کنون در آبهای ساحلی شهرستان بابلسر صورت گرفته است.                                          
طوسی تصریح کرد: هشت نفر از 34 نفر غرق شده در آبهای شهرستان بابلسر بوده که در مقایسه با سایر نقاط ساحلی استان، رقم قابل توجهی است.
دبیر ستاد ساماندهی طرح های دریا مازندان، تاکید کرد: همچنین کمترین میزان غرق شدگی در شهرستان های ساری، بهشهر و جویبار گزارش شده است.
وی با بیان اینکه شهرستان های ساحلی نوشهر، چالوس، نور، محمود آباد و بابلسر همواره در طول سال بیشترین میزان گردشگران را به خود جذب می کنند، بیان داشت: با وجود پنج شهرستان مذکور، همواره بیشترین آمار غرق شدگان را به خود اختصاص می دهند.
وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: هم اکنون 95 طرح سالم سازی بانوان و آقایان در طول نوار ساحلی دریای مازندران در حال ارائه خدمات به گردشگران ورودی به استان است.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران، از گردشگران خواست با توجه به هشدارهای ناجیان غریق و رعایت موارد ایمنی در هنگام شناکردن در دریا، نسبت به کاهش هر چه بیشتر آمار غرق شدگان دریای خزر در سال جاری کمک کنند.
برچسب ها: غرق شدن مازندران
ارسال نظرات
آخرین اخبار