۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶

بتاء و سینا برنده مزایده بندر شهید رجایی نشده اند

مدیر عامل شرکت بتاء گفت: شرکت بتاء و سینا از نظر امتیاز فنی واجد صلاحیت شناخته شده اند اما هنوز برنده مزایده ترمینال شهید رجائی نشده اند.
نویسنده: وحید باسره
کد خبر: ۷۵۴۳۷
بتاء و سینا برنده مزایده بندر شهید رجایی نشده اندداوود ترکمان در گفتگو با خبرنگار مانا در واکنش به برخی اخبار تایید نشده از احتمال برنده شدن این شرکت و شرکت سینا در مزایده پورت اپراتوری بندر شهید رجایی خاطر نشان کرد: شرکت بتاء و سینا از نظر امتیاز فنی واجد صلاحیت شناخته شده اند اما هنوز برنده مزایده ترمینال شهید رجائی نشده اند. تعابیر به کار گرفته شده در رابطه با برنده شدن این شرکت ها در مزایده عمدتا ناشی از منابع محفلی است نه کارشناسی.
وی در این باره افزود: شرکت های بتاء و سینا ممکن است برنده مزایده شوند، ممکن است بدلایلی برنده نشوند، به این دلیل همچنانکه نمی توان در خصوص برنده مزایده پیش بینی کرد در خصوص ابقاء یا عدم ابقاء فعالیت این دو شرکت به عنوان اپراتور بندر شهید رجایی نیز نمی توان پیش بینی داشت.
ترکمان با اشاره به اینکه در هر صورت شرکت بتاء آمادگی خودش و شریک خارجی اش را جهت حضور در اپراتوری ترمینال ها و همچنین سرمایه گذاری در این حوزه ها را اعلام کرده است، اظهار داشت: منتظر نظر سازمان بنادر و دریانوردی هستیم و امید داریم هرچه سریعتر نتیجه معلوم شود، البته جا دارد از تلاش بی وقفه پرسنل و مدیران سازمان بنادر و دریانوردی تشکر و قدردانی کنیم به ویژه اخیرا تلاش آنها شبانه روزی شده تا تکلیف این مزایده را به نحو مطلوب و در راستای منافع ملی مشخص کنند.
مدیر عامل اپراتور فعلی بندر شهید رجایی در پاسخ به این پرسش که مدت زمان قرارداد اپراتور نهایی بندر شهید رجایی چند سال خواهد بود، گفت: مدت زمان قراردادها متفاوت است اما بازه زمانی پنج تا 10 سال مد نظر کارفرما است.
وی همچنین در خصوص برخی انتقادات از سوی فعالان بندری نسبت به الزام شریک خارجی برای اپراتور بندر شهید رجایی از سوی سازمان بنادر تصریح کرد: انتقاد جزئی از روند کاراست، اگر انتقاد نباشد قطعا مسیر به سمت و سوی اصلاح نمی رود، الزام سازمان به شریک خارجی از جمله شروط مزایده است. حال رویه ی اجرائی اش چگونه باشد، موضوعی است که به پورت اپراتورها و شرکای ایرانی بر می گردد.
ترکمان ضمن اعلام این مطلب که سازمان بنادر و دریانوردی در نحوه مشارکت و جزئیات مداخله چندانی ندارد، ادامه داد: این وظیفه شریک ایرانی است که منافع خود و منافع ملی را مد نظرقراردهد.
به گفته مدیرعامل شرکت بتاء که خود با شرکت خارجی HPH وارد مشارکت شده است؛ هنوز جزئیات شراکت با شرکای خارجی و رویه اجرائی آن مشخص نشده است بنابراین در نظر وی برای نقد منافع و مضار مشارکت خارجی هنوز زود است.
وی در این باره ادامه داد: اسناد انتشار یافته و الزامات سازمان بنادر حکایت از دست بالای شریک خارجی ندارد و انشاا... در آینده روند اجرایی و منافع ناشی از مشارکت مشخص خواهد شد با این حال شرکت بتاء نیز به الزامات انتقاداتی دارد اما در صدد پاک کردن صورت مسئله نیست.
ارسال نظرات
آخرین اخبار