۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶
ضرر چهارماهه تجار منطقه آزاد چابهار؛

روند طولانی تخلیه کالا در بندر شهیدکلانتری هم چنان ادامه دارد

رئیس جامعه بازاریان وصنوف خدماتی منطقه آزاد چابهار گفت: تجار وفعالین اقتصادی از روند طولانی تخلیه کالا در بندر شهید کلانتری که چهارماه است، ادامه دارد و باوجود جلسات مشترک وطولانی با مسئولین بنادر سیستان و بلوچستان و منطقه آزاد چابهار هم‌چنان پاپرجاست ناراضی‌اند و قصد خروج از منطقه آزاد چابهار را دارند.
نویسنده: سید امیر حسین عظیمی
کد خبر: ۷۵۴۰۱
روند طولانی تخلیه کالا در بندر شهیدکلانتری هم چنان ادامه داردعباسعلی اکبری در گفتگو با خبرنگار مانا در چابهار اظهار داشت: پس از درج خبر روند طولانی تخلیه کالا در بندر شهید کلانتری چابهار در شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی(مانا) جلسه‌ی مشترک معاونان و مدیران اداره کل بنادر سیستان و بلوچستان ونیز سازمان منطقه آزاد چابهار با اعضای جامعه بازاریان برگزار شد.
وی با اشاره به کمبود نیرو و فرسودگی امکانات تخلیه وبارگیری کالا در بندر شهید کلانتری چابهار افزود: در این جلسه مقرر شد که کلیه نیروهای بندر عملیات تخلیه وبارگیری و ترخیص کالا را دوساعت زودتر از ساعت قبلی شروع کنند.
به گفته رئیس جامعه بازاریان منطقه آزاد چابهار با آنکه بیش سه هفته از جلسه مشترک می گذرد اما هیچ کدام ازمصوبات جلسه هنوز اجرایی نشده و همچنان تخلیه کالا در بندر شهید کلانتری طولانی است.
همچنین یکی از فعالین اقتصادی منطقه آزاد چابهار در گفتگو با مانا با اشاره به روند یک ماهه تخلیه و ترخیص کالا در بندر شهید کلانتری تصریح کرد: از سال 1383 کالای خود را از دبی خریداری کرده وبه چابهار می آوردم.
وی افزود:هربار بین 50تا100هزار درهم کالا را خریداری کرده وبه خاطر اعتباری که نزد بازاریان دبی دارم 40روز بعد وپس از فروش کالای خریداری شده، مبلغ آن را می‌پردازم.
این تاجر بنام منطقه آزاد چابهار خاطرنشان کرد: چهار ماه است که روند طولانی تخلیه کالا در بندر شهید کالانتری جز خسارت و ضرر برای من نتیجه دیگری نداشته است چراکه تنها در یک مورد تخلیه وترخیص کالای من بیش از 30روز به طول انجامید که به شدت به اعتبار وآبروی من ضربه زد و اگر هم چنان این روند ادامه داشته باشد ناچار به خروج از منطقه آزاد چابهار هستم.
به گفته این تاجر کمبود شدید نیرو و تجهیزات قدیمی و فرسوده تخلیه وبارگیری موجب طولانی شدن روند تخلیه کالا در بندرشهید کالانتری چابهار شده چراکه علاوه بر کمبود نیرو بین 10 تا15دقیقه زمان می برد تا یک کانتینر از لنج یا کشتی تخلیه شود.
به گزارش مانا لنج ها وکشتی هایی که حامل کانتینر یا کالای تجار هستند برای تخلیه به بندر شهید کلانتری چابهار که دارای امکانات قدیمی و فرسوده تخلیه وبارگیری کالاست می آیند.
درماه های اخیر تردد کشتی ها ولنج ها به بندرشهید کلانتری افزایش دوبرابری نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است که موجب روند طولانی تخلیه وترخیص کالا در این بندر شده است.
به گفته تجار اگر برخی لنج ها و کشتی ها برای تخلیه وبارگیری به بندر شهید بهشتی که در فاز اول توسعه دارای امکانات مدرن تخلیه وبارگیری کالا با ظرفیت 550هزار TEUدرسال است بروند، روند تخلیه وترخیص کانتینر وکالا در بندر شهید کلانتری کاهش می‌یابد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار