۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴

موافقت با تبدیل اسکله تفریحی ماهشهر به اسکله تجاری

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری استاندار خوزستان گفت: با پیگیری های فرمانداری ماهشهر و همکاری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان ، موافقت اولیه برای تبدیل اسکله موجود تفریحی به اسکله تجاری در ماهشهر صادر شده است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۵۳۹۸
موافقت با تبدیل اسکله تفریحی ماهشهر به اسکله تجاری
دکتر سیدعلی بحرینی مقدم در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: هم اکنون مطالعات کارشناسی جامع این طرح توسط مهندس مشاور در دست اقدام است.
وی گفت: مساحت اسکله تفریحی ماهشهر که قرار است به زودی پس از مطالعات کارشناسی به اسکله تجاری تبدیل شود دارای 4200متر مربع و یک انبار به مساحت سه هزار متر مربع است که برای تغییرکاربری آن مناسب است.
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری استاندار خوزستان با بیان اینکه راه اندازی بک بندر تجاری مستلزم مطالعه جامع کارشناسی ، مجوز مرزی و اعتبارات مورد نیاز است که امیدواریم هرچه سریع تر مراحل راه اندازی بندر تجاری ماهشهر به سرانجام برسد.
بحرینی مقدم با اشاره به اینکه احداث بندر تجاری یکی از مطالبات اصلی مردم ماهشهر برای رونق اقتصادی و واردات کالای ته لنجی است، افزود: با راه اندازی بندر تجاری ماهشهر ، بخش مهمی از کالاهای مورد نیاز مردم از طریق این بندر وارد می شود.
وی گفت:موضوع احداث بندر تجاری درماهشهر توسط استاندار خوزستان و نماینده ماهشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در دست پیگیری است. با وجود اینکه بندر ماهشهر یکی از بنادر مهم صادرات مواد نفتی است ولی تاکنون از داشتن یک بندر تجاری محروم بوده است.
بیشتر بنادر خوزستان از جمله هندیجان و آبادان و خرمشهر به واسطه داشتن بندر تجاری ، دارای واردات کالای ملوانی یا ته لنجی هستند. بازارهای ته لنجی ، یکی از جاذبه های بنادر خوزستان است که سالانه میلیون هامسافر بخصوص در ایام تعطیلات نوروزی را برای خرید از این بازارها به خود می کشاند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار