۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷
معاون وزیر دفاع خبر داد:

ساخت ناو موشک‌انداز سپر به اتمام رسید

معاون وزیر دفاع گفت: ساخت ناو موشک‌انداز «سپر» به اتمام رسیده و اکنون آزمایش‌های با سرعت 60 کیلومتر در ساعت را در دریای خزر انجام می‌دهد.
نویسنده: فاطمه ثابت
کد خبر: ۷۵۳۸۴
ساخت ناو موشک‌انداز سپر به اتمام رسیددریادار امیر رستگاری در گفت‌وگو با خبرنگار مانا در گیلان با اشاره به اینکه ساخت ناو موشک‌انداز سپر به اتمام رسیده است، اظهار کرد: اکنون ناو موشک‌انداز" سپر" آزمایش‌های با سرعت 60 کیلومتر را در دریای خزر انجام می‌دهد.
وی، طراحی و ساخت شناورهای رزمی با قابلیت روز دنیا را از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: ساخت شناورها در سخت‌ترین شرایط تحریم که استکبار جهانی علیه نظام اسلامی اعمال کرد، انجام شده و دانشمندان و متخصصان داخلی موفق شدند تمام چالش‌ها را به فرصت تبدیل کنند.
رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه در حوزه نظامی برنامه‌های گسترده‌ای به منظور تامین تجهیزات و پشیتبانی نیروهای مقتدر دریایی داریم، تصریح کرد: ساخت انواع ناوشکن‌ها، انواع ناوهای موشک‌انداز، انواع زیردریایی‌ها و انواع شناورهای تندرو با قابلیت حمل موشک‌های سطح به سطح در دستور کار داریم.
رستگاری از انعقاد قراردادهایی در حوزه غیر نظامی با سازمان بنادر و دریانوردی، شیلات و ... توسط سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خبر داد و بیان کرد: در تلاش هستیم شناورهای مورد نیاز خود را در داخل کشور بسازیم.
رستگاری با اشاره به ساخت سامانه‌های رانشی و پیش‌برنده در سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، خاطرنشان کرد: تجهیزات داخلی شناورها مانند سامانه‌های راداری، مخابراتی، الکترونیکی، الکترواپتیکی، سوناری و تجهیزات رانشی توسط صنایع داخلی سازمان صنایع دریایی و سازمان‌های وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ساخته شده است.
وی یادآور شد: با استفاده از رویکرد نوآوری باز و استفاده از امکانات داخلی کشور تمام سامانه‌های پیش‌برنده را بومی‌سازی کردیم و ساخت انواع شفت‌ها، پروانه‌ها و سیستم‌های رانشی بومی‌سازی شده است.
رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه در حوزه موتورهای دیزل موفق شدیم به موتور دیزل 900 اسب بخار برسیم، اظهار کرد: از سال گذشته در حوزه موتورهای برون‌نصب به باشگاه تولیدکننده موتورهای برون‌نصب رسیدیم و نخستین موتور برون‌نصب با سرعت 41 گره دریایی معادل حدود 70 کیلومتر در ساعت آزمایش عملکری خود را با موفقیت انجام داده است.
رستگاری از خودکفایی صددرصدی در سامانه سوئیچ بردها، تابلوهای راه‌انداز، تابلوهای هوشمند و نشان‌دهنده‌ها در سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خبر داد و بیان کرد: تمام موارد مذکور با توان موجود صنعتی کشور و مشارکت راهبردی صنایع داخلی و وزارت دفاع در داخل طراحی و ساخته شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار