۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷

گذر کانتینربرهای بیکار از مرز یک میلیون TEU

صنعت کشتی سازی درحالی افزایش میزان سفارشات از سوی شناورداران را تجربه می کند که شاهد رسیدن کانتینربرهای بیکار به یک میلیون TEU در سال 2018 میلادی خواهد بود.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۵۳۷۷
گذر کانتینربرهای بیکار از مرز یک میلیون TEU
به گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از خبرنامۀ هفتگیِ آلفالاینر، ناوگان کانتینربرهای بیکار برای اولین بار و در 24 ماه جولای سال جاری میلادی در رقم 472 هزار و 995 TEU ثابت ماند و در حالی با کاهش همراه شد که احتمال می رود به موجب افزایش سفارشات ساخت شناورهای جدید مرز یک میلیون TEU را تا سال 2018 میلادی پشت سر بگذارد.
بر اساس این گزارش، تحویل شناورهای نوساز با ظرفیت 14 تا 21 هزار TEU در طول یک هفته و در فصل تابستان امکان پایین ماندن ظرفیت ناوگان شناورهای کانتینری بیکار را کاهش می دهد.
این گزارش ضمن اشاره به شش ماه نخست سال جاری میلادی افزود: 26 فروند شناور با ظرفیت بیش از 14 هزار TEU تحویل داده شده است و انتظار می رود تعداد بیشتری از شناورهای دیگر با همین سایز پیش از فصل کم تقاضا در ماه اکتبر به ناوگان ها اضافه شوند. در مجموع بیش از 700 هزار TEU طی پنج ماه دیگر تحویل داده می شوند اگرچه احتمال می رود 150 هزار TEU به یاردهای کارگزار واگذار می شوند. از این رو، ظرفیت ناوگان کانتینربرهای بیکار به بیش از 950 هزار TEU تا پایان سال جاری میلادی می رسد.
آلفالاینر در پایان این گزارش هشدار داد ظرفیت شناورهای بیکار که به 472 هزار TEU در هفته گذشته کاهش یافته است، انتظار می رود با آغاز سال نو میلادی به صورت کند افزایش یابد و مرز یک میلیون TEU را از سر بگذراند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار