۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳

اعتصاب در بندر اصلی اندونزی

کارگران بندری اندونزی در یک اقدام صنعتی برنامه ریزی شده در بندر اصلی این کشور دست به اعتصاب می زنند.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۵۳۷۶
اعتصاب در بندر اصلی اندونزیبه گزارش گروه بین الملل مانا، ترمینال های کانتینری JICT و ICTSI-PBM در بندر اصلی اندونزی موسوم به Tanjung Priok از امروز تا روز 10 ماه آگوست سال جاری میلادی شاهد اعتصاب کارگران بندری و اتحادیه ها خواهند بود.
بر اساس این گزارش، فدراسیون بین المللی کارگران حمل و نقل (ITF) گفت: اعضای این فدراسیون از اتحادیۀ ترمینال کانتینری بین المللی جاکارتا (SPJICT) از کارگران بندری اندونزی در سطح بین المللی حمایت می کند.
این گزارش ضمن اشاره به اعتراض کارگران بندری به تصمیمات ظالمانه ادامه داد: کارگران در اعتراض به تصمیمات مربوط به حقوق خود به ویژه حقوق مستمری و حقوق عملکرد که مدیریت ترمینال به دنبال مذاکرات بر سر قراردادهای معاملاتیِ جمعی اتخاذ کرده است، دست به اعتصاب می زنند.
کارگران بندری ترمینال ICTSI فعالیت خود مبنی بر مخالفت با اتخاذ روش های سخت مدیریتی را افزایش دادند و اعتصاب آن ها نیز با اعتصاب کارگران ترمینال SJICT همزمان شد.
از سوی دیگر، اتحادیۀ FBTPI اندونزی اعلام کرد: امروز نمایش گسترده ای در بندر برگزار خواهد شد که درخواست کارگران از مدیریت بندر مبنی بر سرو سامان دادن به جذب غیرقانونی کارگران شرکت، پرداخت حقوق معوقه و ایجاد یک توافق نسبی جمعی را به گوش مسئولین برساند.
این اتحادیه بر همین اساس مدیریت را به سوء استفاده ازتوافق به عنوان ابزاری برای کسب سود و از طریق پایمال کردن حقوق کارگران متهم کرد.
مدیر اتحادیۀ SPJICT گفت: از همراهان خود در فدراسیون ITF می خواهیم این اعتصاب را در دفاع از دارایی های ملی و حفاظت از حقوق اعضا حمایت کنند. برنامه توسعۀ بندر اندونزی به مردم این کشور دستبرد می زند و ما نمی توانیم نسبت به حقوق آنان بی تفاوت باشیم.
رئیس ITF و بخش کارگران گفت: کارگران بندری عضو فدراسیون از تمامی همکاران و اندونزی با اقدامی قانونی حمایت خواهد کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار