۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷

کشتیرانی فرانسه کشتی های 22 هزار تنی سفارش می دهد

کشتیرانی CMA CGM فرانسه در حال مذاکره با کشتی سازی ها برای سفارش شناورهایی با ظرفیت 22 هزار TEU است.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۵۳۷۴
کشتیرانی فرانسه کشتی های 22 هزار تنی سفارش می دهد
به گزارش گروه بین الملل مانا منابع صنعتی اعلام کردند: کشتیرانی CMA CGM فرانسه در حال مذاکره با کشتی سازی ها برای سفارش 9 فروند کشتی جدید با ظرفیت بیش از 22 هزار TEU –شامل 6 فروند ثابت و سه فروند اختیاری- است، درصورت به نتیجه رسیدن مذاکرات، شناورهای مذکور بزرگترین شناورهای کانتینری جهان خواهد بود.
یک منبع بانکی نیز با تاکید این مطلب که کشتیرانی CMA CGM به دنبال شناورهای جدید به صورت مستقل است، گفت: احتمال می رود قرارداد مذکور دراوایل ماه آینده یا ماه اکتبر بسته شود.
این منبع همچنین تایید کرد: کشتی سازی Shanghai Waigaoqiao- یکی از بزرگترین یاردهای چین- حداقل مسئولیت ساخت بخشی از سفارشات را عهده دار خواهد بود.
در ادامه این گزارش آمده است، بزرگترین کشتی سازی دنیا- کشتی سازی صنایع سنگین هیوندایی کره جنوبی HHI -رقیب اصلی Shanghai Waigaoqiao در این سفارش محسوب می شود، اما به نظر می رسد کشتی سازی چینی در حال حاضر گزینه محتمل تری است.
منابع آگاه افزودند: قیمت بازار برای هر یک کشتی های 22 هزارTEU در حدود 150 میلیون دلار در یاردهای چینی خواهد بود.
کشتیرانی فرانسه از اظهار نظر در این مورد خودداری کرد، اما یکی از مقامات این شرکت در ماه گذشته به لویدزلیست گفته بود، با کشتی سازی عمده در زمینه بخش های فنی تماس هایی داشته ایم.
لازم به ذکر است: بزرگترین کشتی های سومین کشتیرانی کانتینری دنیا موسوم به CMA CGM Bougainville  از ظرفیت تقریبا 18 TEU هزار برخوردار هستند.
این گزارش در پایان نوشت، کشتیرانی OOCL هنک کنگ رقیب کشتیرانی فرانسه، ظرفیت ناوگان خود را با کشتی های کانتینری 21 هزار و 413 TEU توسعه داده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار