۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲
مدیرکل شیلات گیلان خبر داد:

ایجاد پایانه صادراتی محصولات دریایی در گیلان

مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه سالانه 70 هزار تن آبزیان پرورشی و دریایی در این استان تولید می‌شود گفت: ایجاد پایانه صادراتی محصولات دریایی در گیلان از اهداف شیلات است.
نویسنده: فاطمه ثابت
کد خبر: ۷۵۳۲۱
ایجاد پایانه صادراتی محصولات دریایی در گیلاناسحاق شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار مانا در گیلان، سرانه مصرف آبزیان در کشور را 10 کیلو و 600 گرم عنوان و اظهار کرد: سرانه مصرف آبزیان در گیلان 15 کیلوگرم بوده و این مصرف سرانه در انزلی 18 کیلوگرم و در رودبار 15 کیلوگرم به ثبت رسیده است.
وی با اشاره به اینکه تلاش می‌شود بخشی از اهداف شیلات در منطقه آزاد انزلی پیگیری شود، بیان کرد: ایجاد پایانه صادراتی محصولات دریایی در گیلان از اهداف شیلات بوده و در این راستا تفاهم نامه‌های بین شیلات و منطقه آزاد به منظور پرورش ماهی در قفس، در بندرمنطقه آزاد انزلی منعقد شده است.
مدیرکل شیلات گیلان، توسعه پرورش آبزیان را در راستای اقتصاد دریامحور و ماهی به عنوان غذای پاک دانست و تصریح کرد: پرورش آبزیان در کشور سالانه یک‌ میلیون و 70 هزار تن بوده و سالانه 70 هزار تن آبزیان پرورشی و دریایی در استان تولید می‌شود.
شعبانی از نصب سه هزار و 500 تن قفس پرورش ماهی در دریای خزر در سال جاری در گیلان خبر داد و گفت: تاکنون 90 نفر متقاضی اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در دریا هستند و توانمندی 75 نفر احراز شده ضمن اینکه برای 12 نفر پروانه تاسیس صادر شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار