۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹

رقابت بنادر اندونزی و سنگاپور

ادغام دو بندر جاکارتای شمالی و جاوا غربی ظرفیت بندر اندونزی را به طور چشمگیری افزایش می دهد و امکان رقابت این بندر را با بندر سنگاپور فراهم می آورد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۵۲۶۲
رقابت بنادر اندونزی و سنگاپوربه گزارش گروه بین الملل مانا و به دنبال ادغام بندر Tanjung Priok در جاکارتای شمالی و بندر Patimban در جاوا غربی، ظرفیت بندر اندونزی افزایش خواهد یافت و قادر به رقابت با بندر سنگاپور خواهد بود.
بر اساس این گزارش، وزیر حمل و نقل جاکارتا گفت: دو بندر ساحلی با همکاری و نه رقابت با یکدیگر در صدد افزایش خدمات بار در کشور اندونزی هستند.
این گزارش ضمن اشاره به ظرفیت بارگیری بندر Tanjung Priok افزود: ظرفیت بارگیری این بندر به شش میلیون TEU می رسد که با 20 درصد از ظرفیت بندرسنگاپور برابری دارد. از سوی دیگر ظرفیت کانتینری بندر Patimban به هنگام اتمام در سال 2019 میلادی یک میلیون و 500 هزار TEU برآورد شده است که تا سال 2027 میلادی به هفت میلیون و 500 هزار TEU خواهد رسید.
ترمینال جدید بندر سنگاپور موسوم به Tuas طی 30 سال و در چهار فاز تکمیل خواهد شد که در حال حاضر قادر به مدیریت 20 میلیون TEU در فاز نخست است و در اوایل سال 2020 میلادی به بهره برداری می رسد.
شایان ذکر است، به محض تکمیل این پروژه ظرفیت بارگیری کانتینر به 65 میلیون TEU در سال خواهد رسید و به دنبال آن تمام فعالیت های بندر به ترمینال Tuas جنوبی تا سال 2027 میلادی منتقل می شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار