۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹

طرح ایجاد بندر تجاری در مجاورت بندر فعلی اروندکنار

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری استاندار خوزستان از طرح ایجاد بندر تجاری در مجاورت بندر فعلی اروندکنار در 50کیلومتری جنوب جزیره آبادان خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۵۲۵۹
طرح ایجاد بندر تجاری در مجاورت بندر فعلی اروندکنار
دکتر سیدعلی بحرینی مقدم در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: این طرح در دستور کار قرار گرفته و هم اکنون کمیته ای ویژه در اداره کل بنادر استان تشکیل و در حال انجام مطالعات جامع احداث بندر از قبیل مسائلی زیست محیطی ، شرایط سواحل آبی و نحوه ایجاد تاسیسات مورد نیازاست.
وی گفت: از مدتی پیش به منظورافزایش ظرفیت خدمات بندری جنوب خوزستان ، مطالعات و بررسی های اولیه برای توسعه بنادر آبادان و اروندکنار انجام شده که با توجه به محدودیت های مکانی بندر آبادان ، توسعه بندر اروندکنار با جانمایی جدید در دستور کار قرار گرفت.
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری استاندار خوزستان در ادامه با بیان اینکه با احداث بندر تجاری در مجاورت بندر فعلی اروندکنار، شاهد رونق اقتصادی مناطق ساحلی جنوب جزیره آبادان خواهیم بود ابراز امیدواری کرد: این بندر با جانمایی جدید تا پایان برنامه ششم توسعه به بهره برداری برسد.
دکتر بحرینی مقدم با اشاره به اینکه بنادر خوزستان با دسترسی آسان به آبهای بین المللی از شاخص های توسعه استان محسوب می شوند، افزود: در دولت تدبیر و امید توجه خاصی به سرمایه گذاری در بنادر خوزستان بخصوص در اراضی پشتیبانی انجام شد به طوری که احداث کارخانه روغن کشی در بندر امام(ره) و احداث بندر تجاری شادگان نمونه ای از نگاه ویژه دولت یازدهم است.
وی با بیان اینکه بنادر خوزستان بخصوص بنادر اروندکنار، چوئبده، خرمشهر و آبادان در دوران جنگ تحمیلی متحمل خسارات زیادی شده اند، افزود: با وجود سه دهه از پایان جنگ تحمیلی هنوزعقب ماندگی ها ، عدم توسعه متوازن ، فقدان رونق اقتصادی و نبود اشتغال کافی به دلیل ناکافی بودن سرمایه گذاری داخلی و خارجی در بنادر استان به چشم می خورد.
بنادر استان خوزستان از نظر فعالیت بندری و تخلیه و بارگیری سالانه بیش از 50میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی رتبه دوم را از این حیث پس از بنادر استان هرمزگان دارد.
برچسب ها: اروند رود
ارسال نظرات
آخرین اخبار