۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰

خوزستان به قطب تولید خاویار کشور تبدیل می شود

معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان شیلات کشور با بیان اینکه استان خوزستان در زمینه آبزی پروری و تولید ماهیان خاویاری ظرفیت های زیادی دارد و رشد ماهیان خاویاری در این استان سه برابر متوسط کشوری است گفت: خوزستان تا پایان برنامه ششم توسعه به قطب مهم تولید ماهیان خاویاری تبدیل می شود.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۵۲۵۸
خوزستان به قطب تولید خاویار کشور تبدیل می شود
به گزارش خبرنگار مانا، حسن صالحی در مراسم آغاز عملیات احداث طرح 55 مزرعه پرورش آبزیان و ماهی خاویاری که قرار است توسط بخش خصوصی با صرف 15میلیارد ریال درفاز نخست در دزفول ساخته شود افزود:خوزستان بعد از مازندران رتبه دوم تولید آبزیان در کشور را دارد که با توجه ظرفیت های زیادی که در این منطقه وجود دارد، انتظار می رود تعهد تولید 100 تن خاویار تا سال 1404 در خوزستان محقق شود.
وی با بیان اینکه هم اکنون 80مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در کشور وجود دارد ابراز امیدواری کرد: تا پایان برنامه ششم توسعه به برنامه تولید سالانه 10هزار تن گوشت ماهیان خاویاری و 100 تن خاویار در کشور دست یابیم.
صالحی افزود: پارسال حدود یک میلیون و 900 هزار تن فرآورده های شیلات در کشور تولید شد که امسال پیش بینی می شود از این رقم عبور کنیم.
رئیس سازمان شیلات کشور با اشاره به هدف گذاری صادرات 900میلیون دلار صادرات محصولات شیلات در سال 1400 اظهار داشت: پارسال حدود 105 هزار تن محصولات شیلات و آبزیان معادل 412 میلیون دلار به خارج کشور صادر شد.
وی با اشاره به اینکه خوزستان در تولید آبزی پروری فعال است، گفت: این استان پس از مازندران رتبه دوم کشوری را در زمینه آبزیان کسب کرده است.
صالحی با اشاره به اینکه صنعت پرورش ماهیان خاویاری در دزفول از سه سال پیش شروع شده است افزود: این منطقه به دلیل آب مناسب و شرایط محیطی ویژه ظرفیت های منحصربفردی در زمینه آبزی پروری دارد.
شایان ذکر است که پارسال در استان خوزستان 112هزارتن ماهی پرورشی تولید شد که بخش مهمی از آن به عراق صادر شد. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار