۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰

راهکار جدید ژاپن برای استفاده از سوخت کم سولفور در کشتی ها

مقامات کشتیرانی ژاپن می گویند: نصب سیستم های Scrubber یک گزینه قوی برای فله برها در راستای اجرای قانون استفاده از سوخت با سولفور کمتر از نیم درصد است.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۵۲۴۰
راهکار جدید ژاپن برای استفاده از سوخت کم سولفور در کشتی ها
به گزارش گروه بین الملل مانا یکی از مدیران اجرائی کشتیرانی MOL ژاپن گفت: نصب سیستم های Scrubber یک گزینه قوی برای مالکان فله برها به ویژه برای مالکان فله بر کوچکتر مانند هندی سایز و سوپراماکس در راستای اجرای قانون استفاده از سوخت سولفور کمتر از نیم درصد که از سال 2020 لازم الاجرا خواهد شد، است.
"Michihiko Nakano" مدیرعامل تجارت حمل و نقل انرژی کشتیرانی MOL ژاپن در حاشیه کنفرانس بانکرینگ ICB گفت: MOL طرح هایی برای استقرار گاز مایع طبیعی LNG به عنوان سوخت دریایی برای کشتی های کانتینری، حمل کنندگان خودرو و قایق های مسافربری دارد، از سوی دیگر، به دلیل در دسترس نبودن سوخت با سولفور پایین در بنادر دور، نصب سیستم های Scrubber بر روی فله برها نیز در نظر گرفته شده است.
"Nakano " گفت: در حالی که کشتی های کروز و کشتی های کانتینری مسیرهای مشخصی دارند، فله برها در مسیرهای مختلف در اطراف جهان تردد می کنند، بنابراین در دسترس نبودن سوخت سولفور پایین در بنادر دور یک نگرانی عمده به شمار می آید.
این گزارش ادامه داد: نصب سیستم های Scrubber به سن و ساخت هر کدام از فله برها بستگی خواهد داشت.
با این وجود، هزینه دو الی پنج میلیون دلار برای هر Scrubber نسبتا گران است و به طور چشم گیری هزینه های عملیاتی را برای مالکان کشتی افزایش خواهد داد.
"Sara Scaramelli" در این باره گفت: تنها راه متحمل کردن هزینه بر دوش مشتریان از طریق افزایش نرخ کرایه حمل است.
نگرانی دیگر ریسک هزینه بالای استهلاک سالانه نصب سیستم های Scrubber در مقایسه با هزینه اجاره سالانه شناور است.
در ادامه این گزارش آمده است: تغییر سوخت های بانکرینگ نفت کوره به سوخت دیزلی و گازوئیل که به طور کلی محتوی سولفور کمتری دارند، نصب سیستم های Scrubber به شناورها برای برداشتن سولفور در نفت کوره و یا سرمایه گذاری در موتورهایی که می توانند سوخت های جایگزین مانند گاز مایع طبیعی LNG و متانول را بسوزانند، از جمله راهکارهایی برای مالکان در راستای اجرای قانون استفاده از سوخت با سولفور کمتر از نیم درصد هستند. 
افزون بر این، کشتیرانی NYK ژاپن نیز در نظر دارد سیستم های Scrubber را بر روی دو فروند فله بر هندی مکس جدید به ظرفیت 56 هزارDWT که در حال ساخت در کشتی سازی Oshima این کشور هستند، نصب کند.
این گزارش در پایان نوشت: شناور نخست در سه ماه چهارم سال 2018 و شناور دوم در نیمه نخست سال 2019، تحویل داده خواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار