۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶

سواحل خوزستان خالی از گردشگران دریایی

در پی تشدید شرایط نامساعد جوی و گرمای طاقت فرسا در سواحل خوزستان، این مناطق کاملا خالی از گردشگردریایی شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۵۲۳۷
سواحل خوزستان خالی از گردشگران دریایی
به گزارش خبرنگار مانا ، در چند روز اخیر هزاران گردشگر که از مناطق مختلف کشور برای خرید و استفاده از امکانات تفریحی دریایی به شهرهای بندری آبادان، خرمشهر، ماهشهر و هندیجان سفر کرده بودند به دلیل شدت گرما، به سرعت این مناطق را ترک کردند. هتل ها و میهمانسراهای شهرهای ساحلی خوزستان نیز در پی شرایط بوجود آمده خالی از مسافر و گردشگر شد و ضریب اشغال برخی هتل ها زیر سه درصد است.
تعدادی از گردشگران که با خودروهای سواری به مناطق ساحلی سفر کردند، علت ترک این مناطق را گرمای شدید و قطعی برق عنوان کرده و گفتند: شدت گرما و گردوخاک اجازه خروج از هتل ها را به ما نمی دهد.
گردشگران امیدوار بودند برای تفریحی واستفاده از دریا چند روزی را در مناطق ساحلی خوزستان سپری کنند اما اینگونه نشد. بازار کنزالمال در خرمشهر در محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند نیز به علت گرمای شدید این روزها از رونق افتاده و کاهش قیمت های کالاها نیز   از سوی گردشگران و مسافران مور استقبال قرار نگرفت.
شمار زیادی از کارگران فصلی در بنادر و بخش های اقتصادی شهرهای بندری خوزستان نیز به علت شرایط سخت آب و هوایی این مناطق را ترک کردند.  
در دو هفته اخیر نیز بسیاری از ساکنان مناطق ساحلی خوزستان برای فرار از گرما راهی مناطق خوش آب و هوای کشور شدند تا اندکی از فشار روانی و روحی ناشی از گرمای سوزان بکاهند. در دو هفته اخیر که ساعات کاری اداری در مناطق ساحلی خوزستان نیز کاهش یافته است حجم تجارت و مراودات اقتصادی با عراق در مرزهای شلمچه و چذابه نیز به علت گرمای شدید کاهش یافته است.
تجار و بازرگانان محلی در آبادان و خرمشهر امیدوارند در نیمه دوم سال که از شدت گرماکاسته می شود بتوانند فعالیت خود را از سربگیرند.
سازمان هواشناسی اعلام کرده شدت گرما و تداوم آن درمناطق ساحلی خوزستان و اهواز که گاه تا 54درجه بالای صفر رسیده در نیم قرن اخیر بی سابقه بوده است.
بر اساس آماررسمی در چهار سال اخیر بیش از 200هزار نفر از مردم خوزستان بخصوص شهرهای ساحلی استان به علت شرایط نامساعد جوی و گرد و خاک استان را ترک و به استان های تهران ، اصفهان ، البرزو فارس مهاجرت کردند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار