۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵

سواحل خوزستان مواج شد

پدیده گرد و غبار، شرجی، گرمای سوزان توام با وزش بادهای شدید ساکنان مناطق ساحلی خوزستانی را از نفت انداخت و زندگی عادی آنان را با اختلال جدی مواجه کرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۵۲۳۶
سواحل خوزستان مواج شد
مدیرکل هواشناسی خوزستان به خبرنگار مانا گفت: نقشه های پیش یابی هواشناسی نشان دهنده استقرار الگوی تابستانه و حاکمیت توده هوای پرفشار جنب حاره ای در مناطق ساحلی خوزستان است  که این وضعیت سبب افزایش دمای بالای 50درجه در بسیاری از مناطق ساحلی استان شده است.
کوروش بهادری افزود: به دلیل وزش بادهای شدید و گرم، آبهای ساحلی و شمال غرب خلیج فارس مواج شده است.
وی به قایق ها و شناورهای صیادی توصیه کرد در چنین وضعیت نامساعد جوی، موارد ایمنی و احتیاط را جدی بگیرند و حتی الامکان سفرهای دریایی خود را به تعویق بیندازند.
به دنبال سخت شدن شرایط آب و هوایی در مناطق ساحلی، شهرهای بندری خوزستان از جمله ماهشهر، آبادان و خرمشهر به صورت نیمه تعطیل درآمدند و مردم برای کاهش آثار مخرب گرما و گرد و خاک بناچار در منازل ماندند.
در پی ظهور پدیده گرد وخاک، کیفیت هوای شهرهای ساحلی خوزستان کاهش یافت، دید افقی نیز کم شد. با وجود کاهش دید افقی هنوز گزارشی از لغو پروازهای عادی فرودگاههای ماهشهرو آبادان دریافت نشده اما برخی پروازها با تاخیر انجام شده است.
به گزارش خبرنگار مانا ، بدنبال تداوم وضعیت نامساعد جوی ، مدیریت بحران استانداری خوزستان ساعات کاری اداری در هفته آینده نیز کاهش داد و پایان ساعت اداری در شهرهای ساحلی و بنادرخوزستان را ساعت 13.30 تعیین کرد.
مدیریت بحران استانداری خوزستان در اطلاعیه ای از ساکنان مناطق ساحلی خوزستان خواست در مصرف آب و برق صرفه جویی کنند تا با مشکل قطعی آب و برق مواجه نشوند.
بنا به این گزارش مراکز درمانی و بیمارستانی شهرهای ساحلی خوزستان برای پذیرش بیماران گرمازده به حال آماده باش درآمده و مراکز فوریت های پزشکی و امداد و نجات هلال احمر نیز برای هرگونه پیشامدهای احتمالی آماده شدند. در یک ماه اخیر تعدادی از بیماران گرمازده در بیمارستان های شهرهای ساحلی خوزستان بستری و تحت و مداوا قرار گرفتند. 
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار