۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸

یکپارچه سازی خدمات الکترونیک در دستور کار سازمان بنادر

مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) سازمان بنادر و دریانوردی گفت: این سازمان در جهت تسهیل تجارت یکپارچه سازی سامانه های الکترونیک این سازمان را در دستور کار قرار داده است.
نویسنده: وحید باسره
کد خبر: ۷۵۲۳۳
یکپارچه سازی خدمات الکترونیک در دستور کار سازمان بنادربه گزارش خبرنگار مانا؛ حمید رضا آبایی با بیان اینکه فاز نخست سامانه جامع مناطق ویژه بندری در بندر امام خمینی(ره) با رویکرد ایجاد بستر امن و پایدار برای ذیفعان ایجاد شده است اظهار داشت: در فرآیند صدور مجوزها در مناطق ویژه اقتصادی مبنای اولیه این بود که شرکت های فعال در این مناطق که دارای مجوز هستند به طریق اولی از معافیت مالیات بر ارزش افزوده برخوردار می شوند بنابراین فرآیند صدور مجوز الکترونیکی از سوی معاونت بندری سازمان بنادر و دریانوردی تدوین و پس از تصویب در هیئت عامل این سازمان برای اجرا به «فاوا»ی سازمان بنادر ارجاع شد که هم اکنون این سامانه بارگذاری شده و در بندر امام خمینی(ره) در حال فعالیت است.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون در این سامانه متقاضیان واجد صلاحیت می توانند مراجعه و ثبت نام کنند خاطر نشان کرد: بزودی و ظرف یک ماه آینده سامانه جامع مناطق ویژه بندری در کلیه بنادر کشور نیز اجرایی خواهد شد.
این مقام مسئول در سازمان بنادر و دریانوردی اصلی ترین موضوعی را که در حال حاضر در «فاوا»ی سازمان بنادر و دریانوردی بر روی آن تمرکز وجود دارد را یکپارچه سازی سامانه های الکترونیک در جهت تسهیل تجارت اعلام کرد و در این باره گفت: این به معنای ایجاد یک سیستم تازه نیست بلکه سامانه های کنونی به صورت خدمات تحت وب با یکدیگر تبادل داده خواهند کرد و ارائه خدمات می دهند.
به گفته آبایی هم اکنون سامانه های مختلف مانند: سامانه جامع امور دریایی، امور دریانوردان، CCS، GCOMS و سامانه اخیر یعنی سامانه جامع مناطق ویژه بندری، در اختیار سازمان بنادر است که طی برنامه یکپارچه سازی و تحت وب تجمیع شده و در اختیار ذینفعان قرار خواهد گرفت.
مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) سازمان بنادر و دریانوردی آنچه که هدف مجموعه سامانه های الکترونیکی سازمان بنادر و دریانوردی دانست را چنین تشریح کرد: هدف در اختیار گذاردن مدارک و یا اسناد حقوقی و قانونی محکم پس از ارزیابی دقیق اطلاعات دریافتی از متقاضی به خود اوست. به همین منظور سازمان بنادر از چندی پیش موضوع امضاء الکترونیک و گواهی امضاء الکترونیک بعلاوه گواهی مهر الکترونیک را در دستور کار خود قرار داده و حسب دستوری که مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی صادر کرده اند فاوای سازمان بنادر اقدامات لازم را در این زمینه آغاز کرده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار