۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵

تلاش جدید ریکپ برای مبارزه با دزدی دریایی در آسیا

ریکپ ـ سازمان توافق همکاری های منطقه ای در زمینه مبارزه با دزدی و سرقت های مسلحانه دریایی از کشتی ها در آسیا ReCAAP ـ با انجمن شرکت بین المللی نفتی OCIMF تفاهم نامه ای را با هدف همکاری در زمینه مبارزه با دزدی دریایی و سرقت مسلحانه شناورها در آسیا، امضا کردند.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۵۲۲۶
تلاش جدید ریکپ برای مبارزه با دزدی دریایی در آسیا
به گزارش گروه بین الملل مانا به موجب امضای تفاهم نامه ای از سوی دو سازمان دولتی ریکپ - سازمان توافق همکاری های منطقه ای در زمینه مبارزه با دزدی و سرقت های مسلحانه دریایی از کشتی ها در آسیا ReCAAP و انجمن شرکت بین المللی نفتی OCIMF، طرفین تلاش خواهند کرد شراکت بین سازمان های دولتی و صنعت کشتیرانی را در راستای بهبود امنیت دریایی از طریق اشتراک اطلاعات و به کارگیری بهترین شیوه و مهارت ها ارتقا بخشند.
این گزارش ادامه داد: در اواخر سال 2015، ReCAAP و OCIMF با کمک سهام داران دیگر یک کارگروه را با هدف توسعه دستورالعمل جامع برای مالکان کشتی و دریانوردان که درآبهای آسیا فعالیت می کنند، تشکیل دادند، تفاهم نامه اخیر در راستای ادامه همکاری ها قبلی منعقد شد.
"Masafumi Kuroki" مدیر اجرائی ReCAAP با اشاره به اینکه طی چند سال اخیر، حوادث دزدی دریایی و سرقت مسلحانه بر علیه شناورها در آسیا به طور تدریجی کاهش یافته است، گفت: هوشیاری مستمر و همکاری سهام داران از جمله عوامل ضروری برای حافظت از منافع شناورها و دریانوردان که در آبهای آسیا فعالیت می کنند، محسوب می شود.
وی در پایان افزود: تحکیم روابط با OCIMF نشان دهنده اجرای تعهدمان نسبت به همکاری با صنعت کشتیرانی برای حمایت از امنیت و امینی مالکان و ملوانان است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار