۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷
فرماندار آستارا تاکید کرد:

ضرورت اجرایی شدن طرح گردشگری تالاب استیل آستارا

فرماندار آستارا بر ضرورت اجرایی شدن طرح گردشگری تالاب استیل این شهرستان مرزی تاکید کرد و گفت: این طرح بر اساس ارزیابی‌های درست و جامع باید به اجرا درآید.
نویسنده: فاطمه ثابت
کد خبر: ۷۵۲۲۴
ضرورت اجرایی شدن طرح گردشگری تالاب استیل آستارا

به گزارش خبرنگار مانا از گیلان، یونس رنجکش پیش از ظهر امروز در کمیته گردشگری آستارا با اشاره به اینکه در دنیا با برنامه‌ریزی‌های اصولی مشکلات و اختلافات بین توسعه و محیط زیست قابل حل پیش بینی شده است، گفت: اجرای طرح های گردشگری در محیط های طبیعی باید با الزامات زیست محیطی و ارزیابی‌های لازم همراه باشد.
وی با بیان اینکه گردشگر به دنبال استفاده از طبیعت است، افزود: آستارا از عدم وجود امکانات تفریحی و تفرجگاهی کافی و لازم در شهرستان برای بهره مندی مردم محروم است.
فرماندار آستارا درباره طرح‌های گردشگری اطراف تالاب استیل این شهرستان مرزی خاطر نشان کرد: باید تلاش شود این طرح بر اساس ارزیابی‌های درست و جامع  به اجرا درآید.
وی با تصریح بر اینکه از دو قرن گذشته توجهی به تالاب استیل نمی‌شد، خاطرنشان کرد: به دلیل این بی توجهی اطراف و حتی داخل بستر تالاب پر از زباله و پسماند شده است.
رنجکش ادامه داد: اکنون که بناست طرحی در حد بهسازی در اطراف تالاب استیل اجرا و به یکی از مناطق مهم گردشگری استان تبدیل شود حتما باید دغدغه‌های موجود برطرف شود.
به گفته وی طرح گردشگری تالاب استیل در کمیته گردشگری با الزامات در نظر گرفتن شرایط زیست بوم به تصویب رسیده است.
فرماندار آستارا از دستگاه‌های مرتبط با تالاب استیل آستارا خواست تا برای اجرایی شدن طرح گردشگری تالاب استیل همکاری کنند و دیدگاه‌های اصلاحی و الزامات مربوطه رادر نظر گیرند.
وی آستارا را شهرستانی با جاذبه‌های بالقوه طبیعی دانست و یادآور شد: طبیعت آستارا از ویژگی‌های منحصر به فرد آن است و باید این طبیعت دارای ارزش افزوده شود.
رنجکش ایجاد طرح‌های جامع گردشگری با محوریت بوم گردی را از اولویت و نیازهای آستارا عنوان کرد وگفت: با در نظر گرفتن دیدگاه های صاحبنظران و استفاده از مشاوران برجسته باید به سمت اجرایی شدن آنها پیش رفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار