۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵

نجات 124 دریانورد طی سه ماه اخیر از سوی سازمان بنادر

طی سه ماه گذشته از سال جاری، با همکاری و هماهنگی مراکز جستجو و نجات سازمان بنادر و دریانوردی، 124 دریانورد ایرانی و خارجی از خطر مرگ نجات داده شدند و به 59 نفر نیز خدمات پزشکی ارائه شد.
نویسنده: وحید باسره
کد خبر: ۷۵۲۲۳
نجات 124 دریانورد طی سه ماه اخیر از سوی سازمان بنادربه گزارش مانا؛ سازمان بنادر و دریانوردی با بهره گیری از شناورهای پیشرفته جست و جو و نجات (19 فروند شناور ناجی) هر ساله تعداد زیادی از دریانوردان ایرانی و خارجی مضطر در دریا را از خطر غرق شدن نجات می دهد.
بنا بر اعلام اداره کل حفاظت و جستجو و نجات دریایی برای بهبود فعالیت ها در این زمینه دو فروند شناور جدید ناجی در دست ساخت و الحاق به ناوگان جستجو و نجات کشور است.
بر اساس این گزارش کنوانسیون بین المللی جستجو و نجات دریایی (Search and Rescue) به سال 1979 در سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) به تصویب رسید و مفاد آن در سال 1985لازم الاجرا شد. اهداف کنوانسیون ایجاد یک سیستم هماهنگ بین المللی در زمینه جستجو و شیوه های نجات اشخاص مضطر بر اثر وقوع سوانح در دریا است. این کنوانسیون سازماندهی مراکز هماهنگی نجات دریائی و مراحل هماهنگی در ساحل و همچنین روش های همکاری چند کشور همسایه را برای انجام عملیات جستجو و نجات در یک منطقه مشترک پیش بینی کرده است.
دولت جمهوری اسلامی ایران در سال 1373 به کنوانسیون مذکور ملحق و ملزم به ارائه خدمات جستجو و نجات دریایی شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار