۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰

لاک‌پشت‌های دریایی برای تخم ریزی به سواحل چابهار آمدند

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از شروع فصل تخم‌گذاری لاک‌پشت‌های دریایی در سواحل جنوبی استان خبر داد.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۷۵۲۰۱
لاک‌پشت‌های دریایی برای تخم ریزی به سواحل چابهار آمدند
به گزارش مانا، نیره پورملائی با اشاره به شروع فصل تخم‌گذاری لاک‌پشت‌های دریایی در سواحل مکران گفت: اداره‌ کل حفاظت محیط زیست استان حداکثر توان خود را برای حفظ سواحل محل تخم‌گذاری لاک‌پشت‌های دریایی به عنوان یکی از زیستگاه‌های حساس ساحلی به کار می‌برد تا ضمن حفظ نسل این گونه با ارزش در معرض خطر انقراض، شاهد توسعه پایدار در منطقه ساحلی مکران باشیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در ادامه خاطر نشان کرد: لاک‌پشت‌های سبز دریایی معمولاً از اواسط تابستان تا اواخر پائیز برای تغذیه و تخم‌گذاری به آب‌های ساحلی استان مراجعه و در سواحل مناسب از قبیل "کچو، لیپار، تنگ و پزم" لانه گزینی می‌کنند.
وی ادامه داد: آنچه سواحل استان سیستان و بلوچستان را در مقایسه با سایر استان ها متمایز می‌کند عدم وجود جزایر در آب‌های ساحلی آن است که این ویژگی، تمهیدات خاصی را در زمان تخم گذاری لاک‌پشت‌های دریایی می‌طلبد زیرا به دلیل باز بودن سواحل، تردد بیشتر در اینگونه سواحل و تهدیدهای دشمنان طبیعی، نیاز به اقدامات حفاظتی و پایش مستمر و خاص است.
پورملائی تصریح کرد:  با وجود محدودیت‌های اعتباری و نیروی انسانی این اداره‌ کل ناگزیر به جلب مشارکت‌های مردمی و دوستداران محیط زیست برای حفظ و بقای نسل این گونه‌های با ارزش دریایی است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار