۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵

ورود فیلیپین به حوزه ساخت تاسیسات LNG

شرکت نفت فیلیپین به منظور ساخت تاسیساتی مبنی بر دریافت و توزیع LNG وارداتی از بین شش کشور، یکی را برای مشارکت انتخاب خواهد کرد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۵۱۵۲
ورود فیلیپین به حوزه ساخت تاسیسات LNGبه گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از رویترز، شرکت دولتی ملی نفت فیلیپین (PNOC) یک کشور را از بین چین، اندونزی، ژاپن، سنگاپور، کرۀ جنوبی و امارات متحده عربی برای ساختِ مشترک تاسیسات دریافت و توزیع LNG وارداتی به ارزش دو میلیارد دلار انتخاب می کند.
بر اساس این گزارش، مدیر تیم LNG شرکت PNOC گفت: طرح های رسیده از سوی شش کشور شامل ساخت واحدهای ذخیره، مایع سازی، گازسازی مجدد، یک نیروگاه برق و تاسیسات توزیعِ به عنوان بخشی از ترمینال LNG است.
این گزارش ضمن اشاره به زمان پایان این پروژه به نقل از وزیر انرژی فیلیپین ادامه داد: ساخت این پروژه که یک تاسیسات ذخیره با ظرفیت پنج میلیون تن در سال را دربرمی گیرد تا سال 2020 میلادی تکمیل می شود. از سوی دیگر، ساخت این پروژه باید چهار سال قبل از آنکه منابع طبیعی میدان گازی Malampaya به پایان برسد، تکمیل شود.
بر همین اساس، مدیر بخش انرژی شرکت PNOC با اشاره به بررسی طرح های رسیده از سوی شش کشور و اعلام نتیجه تا روز 30 ماه جولای سال جاری میلادی گفت: طرح ساخت ترمینال LNG به ارزش دو میلیارد دلار با دقت را بررسی خواهیم کرد. فایناس این پروژه با همکاری یکی از شش کشور انجام خواهد شد. در این پروژه ادارۀ توسعه و اقتصادی ملی، بخش امور خارجه (DFA) ، بودجه و مدیریت (DBM) و انرژی (DOE) فعالیت دارند.
شایان ذکراست به دنبال تامین ملزومات برقی از سال 2015 میلادی تاکنون، میزان تقاضا انرژی از فیلیپین بر اساس پیش بینی ها تا سال 2040 میلادی سه برابر شود. در همین راستا، کشور باید طی پنج سال آینده ظرفیت تولید برق خود را تا هفت هزار مگاوات افزایش دهد و از سرمایه گذاران خارجی دعوت به همکاری کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار