۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱

سوانح دریایی پنج سال اخیر در جنوب کشور اعلام شد

رئیس اداره حفاظت و ایمنی دریانوردی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از روند نزولی سوانح دریایی طی پنج سال اخیر خبرداد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۷۵۱۴۴
سوانح دریایی پنج سال اخیر در جنوب کشور اعلام شدبه گزارش مانا نخستین نشست کمیته کاهش سوانح دریایی استان هرمزگان در سال ۹۶ با حضور روسای ادارات حفاظت و ایمنی، امور دریایی، ثبت شناوران و کارشناسان واحد دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، نمایندگان بنادر تابعه، اداره کل شیلات، موسسات رده بندی ایرانیان و آسیا، باشگاه حمایت و غرامت (Club P&I) و همچنین تعاونی لنج داران در سالن کنفرانس بندر شهید رجایی برگزار شد.
در ابتدای این نشست، اسماعیل مکی زاده رییس اداره حفاظت و ایمنی دریانوردی اداره کل بنادر هرمزگان و نایب رئیس کمیته کاهش سوانح دریایی استان ضمن اشاره به اهداف و استراتژی های سازمانی، ابراز امیدواری کرد، با برگزاری مستمر این جلسات و تلاش و مشاوره همه واحدها و ارگان های مسئول در امر دریانوردی، آمار سوانح دریایی استان و به تبع آن کشور کاهش یابد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به این که بخش اعظمی از آبهای تحت پوشش اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان به عنوان مسیر تردد شناورهای عبوری سایر کشورها و بنادر استان های بوشهر و خوزستان است، بنابراین ارائه راهکار، انجام هماهنگی های بیشتر و اتخاذ تصمیمات پیشگیرانه می تواند از بروز سوانح در فصل های مختلف سال جلوگیری کند.
مکی زاده با اشاره به روند نزولی سوانح دریایی طی پنج سال اخیر تصریح کرد: تعداد سوانح دریایی در آب های این استان از تعداد ۵۳ مورد در سال ۹۱و ۵۷ مورد در سال ۹۲ به ۳۰ مورد در سال ۹۵ کاهش یافته است.
وی بیشترین سهم سوانح را مربوط به شناورهای سنتی و موتور لنج ها دانست و گفت: ۴۴ درصد حوادث پنج سال اخیر سهم لنج ها بوده و علت بیشتر سوانح نیز آبگرفتگی با ۳۴درصد و آتش سوزی با ۱۹ درصد بوده است.
رئیس اداره حفاظت و ایمنی دریانوردی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خرداد و شهریور را به عنوان ماه های پرحادثه در سال اعلام کرد و افزود: طی پنج سال اخیر، ۳۰ درصد سوانح در آب های بندرعباس، ۲۰ درصد در آب های جزیره ابوموسی، ۱۵ درصد در آب های جزیره قشم و سایر حوادث نیز در محدوده دریایی کیش، بندر لنگه و جاسک به ثبت رسیده است.
ناصر طاهری کارشناس بررسی سوانح دریایی بندر شهید رجایی گزارشی تحلیلی از وضعیت سوانح دریایی پنج ساله اخیر استان با تمرکز بر دلایل عمده بروز سانحه، مناطق پر خطر، ماه های پر سانحه سال و همچنین شناورهایی که بیشترین آمار سوانح را داشتند، ارائه کرد.
برچسب ها: سوانح دریایی
ارسال نظرات
آخرین اخبار