۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷

سنگ آهن برزیل بازار کیب سایز را رونق می بخشد

به دنبال افزایش تولید وجابجایی سنگ آهن برزیل، درآمدهای شناور کیب سایز به بالاترین سطح در ماه جاری میلادی رسید.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۵۱۳۴
سنگ آهن برزیل بازار کیب سایز را رونق می بخشد
به گزارش گروه بین الملل مانا به دنبال افزایش تولید و صادرات سنگ آهن برزیل که منجر به رشد ظرفیت تناژ حمل در منطقه اقیانوسیه شد، درآمدهای شناور کیب سایز نیز به بالاترین سطح در ماه جاری میلادی رسید.
این گزارش ادامه داد: میانگین نرخ اجاره زمانی بر روی شاخص بالتیک با رسیدن به هشت هزار و 774 دلار، رشد 14 درصدی را به نمایش گذاشت.
افزون بر این، شاخص حمل و نقل دریای شناور کیب سایز با ایستادن بر یک هزار و 93 واحد، 165 واحد افزایش را به همراه داشت.
به گفته انجمن جهانی فلزات، علیرغم اینکه بسیاری از تحلیلگران انتظار روند کاهشی صادرات از چین را دست کم در سطح کلان داشتند، اما سرعت تولید فلز رو به جلو در حرکت است، به گونه ای که تولید آن با رسیدن به 73 میلیون و 200 هزار تن به 5.7 درصد افزایش یافت.
این گزارش ادامه داد: بر طبق میانگین شاخص بالتیک هفته گذشته، نرخ کرایه حمل فله بر کیب سایز از برزیل به چین برای هر تن به یک هزار و 278 دلار در مقایسه با یک هزار و 211 دلار هفته گذشته افزایش پیدا کرد، از سوی دیگر، در سفر دریایی استرالیا به چین، نرخ مذکور از پنج هزار و 14 دلار برای هر تن به پنج هزار و 40 دلار برای هر تن رسید.
بر طبق گروه تحقیقی کلارکسونز لندن، 15 مورد توافق در مورد تثبیت قیمت انجام گرفت، عمدتا نیز مربوط به صادرات سنگ آهن از برزیل و استرالیا به چین بود.
افزون بر این در بازار دوره ای، قرارداد نرخ کرایه حمل شناور کیب سایز 14 هزار و 500 دلار برای هر روز به مدت چهار تا شش ماه منعقد شد، رقمی که بالاترین سطح از اواسط ماه می سال جاری میلادی را نشان می دهد.
به گفته VesselsValue، فله بر ساخت سال 2006 برای 17 میلیون و 200 هزار دلار فروخته شد که نسبت به ماه گذشته، تغییری را به همراه نداشت.
در ادامه این گزارش آمده است: چهار فروند فله بر جدید از سوی شرکت Ocean Bulk به ارزش هر یک 43 میلیون دلار در یارد کشتی سازی چین سفارش داده شده که قرار است در سال 2019 تحویل داده شوند.
این گزارش در پایان نوشت: از میان تولید کنندگان سنگ آهن، شرکت Vale برزیل بزرگترین تولید کننده سنگ آهن و سنگ نیکل در جهان، اعلام کرد، در سه ماه دوم سال جاری میلادی 91 میلیون و 800 هزار تن سنگ آهن را تولید کرده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5.8 درصد رشد را به همراه داشت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار