۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵

افزایش ظرفیت 25 درصدی ورود گردشگر به قشم

امکانات رفاهی و تفریحی جزیره قشم از ظرفیت لازم برای افزایش 25 درصدی گردشگران به این جزیره در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته برخوردار است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۵۱۲۲
افزایش ظرفیت 25 درصدی ورود گردشگر به قشم معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم به خبرنگار مانا گفت: با توجه به افزایش روزافزون ورود مسافران به جزیره قشم، در نظر داریم امسال خدمات رفاهی و تفریی بیشتری به گردشگران ورودی به جزیره ارائه دهیم.                                                                    
فرزین حقدل در ادامه بیانات خود اظهار داشت: تعداد تاسیسات و امکانات رفاهی و تفریحی جزیره قشم از ظرفیت لازم برای افزایش 25 درصدی برای ورود گردشگران به جزیره قشم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته برخوردار است.                                             
وی گفت: هم اکنون بیشترین میزان گردشگرانی که به جزیره قشم سفر می کنند از استان های جنوبی نظیر کرمان، شیراز، یاسوج، بندرعباس و خوزستان هستند.
این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم بیان داشت: این گردشگران معمولاً در تعطیلات آخر هفته با استفاده از خودروی شخصی خود توسط لندینگ گرافت های پهل به قشم سفر می کنند.                                                                                   
حقدل اذعان داشت: علاوه بر این در صورت تعطیلی های سه یا چهار روزه ، شاهد حضور تعداد زیادی گردشگر از استان خراسان رضوی به قشم هستیم.
وی با اشاره به اینکه فرهنگ سفر به جزیره قشم در طول سال در میان اکثر ایرانیان جایگاه خود را تثبیت کرده است، خاطرنشان ساخت: با این وجود زمان اوج سفرها به قشم در ایام نوروز است.                                                                   
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم عنوان کرد: هدف اصلی سازمان منطقه آزاد قشم، افزایش میزان ورود گردشگران در طول سال همانند ایام نوروز است.                                                                                                 
وی در ادامه گفته های خود عنوان کرد: در این راستا با ارائه تخفیفات مناسب در بخش های مختلف خدمات گردشگری در قالب جشنواره های مختلف در طول سال، سعی می شود در جذب هر چه بیشتر گردشگران به بزرگترین جزیره خلیج فارس اقدام شود.
حقدل، افزایش تعداد موزه های جزیره قشم طی سالهای اخیر را یکی از مهمترین عوامل در جذب گردشگران اعلام کرد.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان ساخت: یکی از مهمترین موزه های فعال در جزیره قشم موزه جنگل حرا است که با طراحی ویژه به یکی از جاذبه های توریستی قشم تبدیل خواهد شد و گردشگران بسیاری را جذب خواهد کرد.
این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم عنوان کرد: سایت موزه جنگل حرا می تواند به تنهایی در جذب بیشتر گردشگران داخلی و خارجی بسیار موثر باشد.
وی همچنین از طراحی جدید موزه ژئوپارک قشم با اقلام جدید خبر داد و گفت: با این تغییرات، بر جذابیت های موزه ژئوپارک نیز افزوده شده است.
حقدل در ادامه گفته های خود از وجود ظرفیت های گردشگری در جزایر هنگام و هرمز خبر داد و گفت: سازمان منطقه آزاد قشم در تلاش است تا با ایجاد زیرساختهای گردشگری در این دو جزیره، زمینه ورود هر چه بیشتر گردشگران به جزایر را فراهم کند.
وی به راه اندازی نخستین اقامتگاه بوم گردی در جزیره هنگام خبر داد و گفت: با راه اندازی این اقامتگاه، گردشگران می توانند اقامت شبانه در جزیره هنگام را به راحتی تجربه کنند، چرا که پیش از این، مکان مناسبی برای اقامت توریست ها در جزیره هنگام وجود نداشت.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم اظهارداشت: همچنین هم اکنون امکان اقامت شبانه گردشگران در جزیره هرمز فراهم است اما به زودی با افتتاح هتلی در این جزیره، امکانات بهتری برای اقامت گردشگران در این جزیره رنگارنگ فراهم خواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار