۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹

خط دریایی چابهار ـ مسقط میزبان مسافران محلی چابهار و عمان

با راه اندازی خط مسافری دریایی درمسیر چابهار ـ مسقط و برعکس، این خط دریایی میزبان توریست های دو کشور نبوده است بلکه بیشترین مسافران این سفرهای دریایی را جوامع محلی چابهار و عمان تشکیل می دهند.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۵۱۱۷
خط دریایی چابهار ـ مسقط میزبان مسافران محلی چابهار و عمان مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار مانا گفت: توریسم دریایی در سواحل استان سیستان و بلوچستان با ایجاد زیرساختهای لازم در حال توسعه و پیشرفت است.
دکتر کامبیز مشتاق گوهری گفت: یکی از اقدامات مهم در راستای توسعه هر چه بیشتر گردشگری دریایی در استان سیستان و بلوچستان راه اندازی خط مسافری دریایی در مسیر چابهار- مسقط بوده است.
به گفته این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان، در حال حاضرسفرهای دریایی از چابهار به مقصد کشور عمان به صورت هفته ای یکبار رفت و برگشت انجام می شود.
دکتر مشتاق گوهری در ادامه با بیان اینکه هم اکنون این سفر دریایی در مسیر چابهار- عمان در روزهای سه شنبه انجام می شود، اذعان داشت: تا به امروزبیشترین مسافران این سفرهای دریایی را جوامع محلی چابهار و عمان تشکیل می دهند.
به گفته این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان، جمعیت قابل توجهی از بلوچ های استان سیستان و بلوچستان از گذشته های دور، ریشه تاریخی عمیقی با عمانی های ساکن مسقط داشته اند به گونه ای که اکثر جامعه محلی بلوچ دارای خویشاوندان زیادی در مسقط هستند. مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان در ادامه اظهار داشت: با راه اندازی این خط مسافرت دریایی در مسیر چابهار- مسقط، امکان سفرهای دریایی برای بلوچ های هر دو کشور بیش از پیش فراهم شد. دکتر مشتاق گوهری در ادامه گفته های خود بیان داشت: راه اندازی این خط مسافری دریایی درمسیر چابهار- مسقط و برعکس در مدت راه اندازی، میزبان توریست های دو کشور نبوده است.
این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان، اذعان داشت: باید توجه داشت که استفاده توریست ها از این خط دریایی زمانی تحقق خواهد یافت که ضمن تبلیغات گسترده، تسهیلات سفر نیز برای گردشگران دو کشور در نظر گرفته شود.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، صدور ویزا در محل پایانه های دریایی چابهار و مسقط را یکی از راهکارهای جذب هر چه بیشتر گردشگران برای استفاده از این خط دریایی عنوان کرد.
وی در ادامه گفته های خود خاطرنشان ساخت: صدور ویزای دوهفته ای برای گردشگران خارجی در چابهار می تواند، گردشگران عمانی یا گردشگران خارجی که از کشورعمان به کشور وارد می شوند را به سفر طولانی مدت در کشور تشویق کند.
این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان اذعان داشت: با سفر طولانی ترعمانی ها به ایران، آنها فرصت کافی دارند تا علاوه بر چابهار از سایر جاذبه های طبیعی و تاریخی ایران بازدید کنند و با تعریف ازمسیرهای گردشگری، جاذبه های توریستی به گردشگران ورودی معرفی شود.
وی گفت: از سوی دیگر گردشگران ایرانی که قصد سفر به عمان از طریق این خط دریایی را داشته باشند، ناچار به سفر به استان سیستان و بلوچستان هستند که این امر می تواند تاثیر شگرفی در توسعه هر چه بیشتر گردشگری این استان داشته باشد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار