۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸

هزینه ساخت چهاردهکده توریستی درسواحل عمان مشخص شد

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان از آغاز عملیات اجرایی ایجاد زیرساختهای گردشگری در مناطقی از سواحل رمین، چابهار، کنارک و درک با اعتباری در حدود 10 میلیارد ریال خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۵۱۱۴
هزینه ساخت چهاردهکده توریستی درسواحل عمان مشخص شددکتر کامبیز مشتاق گوهری در گفتگو با خبرنگار مانا خاطرنشان ساخت: استان سیستان و بلوچستان با وجود برخورداری بخش زیادی از سواحل مکران طی سالهای گذشته نتوانسته است، از این نعمت خدادادی در راستای توسعه اقتصادی استان و ونیز اشتغال زایی بهره مند شود.                     
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان ساخت: به منظور تحقق بخشی به اهداف بلند مدت استان جهت بهره برداری اقتصادی از دریای عمان، اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان نیز برنامه های ویژه ای برای توسعه گردشگری در نوار ساحلی دریای عمان و ایجاد توریسم دریایی تدوین کرده است.                                            
وی اذعان داشت: یکی از مهمترین این برنامه ها ایجاد دهکده های ساحلی توریستی در برخی از مناطق واقع شده در نوار ساحلی دریای عمان است.
این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: در راستای توسعه هر چه سریعتر گردشگری استان سیستان و بلوچستان هم اکنون جانمایی ایجاد دهکده های گردشگری در مناطق ساحلی رمین، چابهار، کنارک و زرآباد به اتمام رسیده است.                      
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان در ادامه گفته های خود اظهار داشت: طراحی این دهکده های گردشگری در نوار ساحلی دریای عمان توسط گروه مهندسین مشاور به اتمام رسیده است.                                                                
این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: هم اکنون در حال اجرایی کردن پروژه های زیرساختی در مناطق انتخاب شده جهت ایجاد دهکده گردشگری ساحلی هستیم.
به گفته وی، آبرسانی، برق رسانی، ایجاد سرویس های بهداشتی و نیز ایجاد راه دسترسی به مناطق تعیین شده در سواحل استان چهت ایجاد دهکده گردشگری از جمله مهمترین زیرساختهایی است که اجرای آنهای هم اکنون عملیاتی شده است.
این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان در ادامه گفته های خود همچنین از ساخت مجموعه های اقامتی استاندارد در قالب سویت ، هتل و هتل آپارتمان در مناطق ساحلی یاد شده جهت استفاده گردشگران داخلی و خارجی به این مناطق خبر داد.                                                
دکتر مشتاق گوهری بیان داشت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته از سوی کارشناسان گردشگری استان ، تکمیل هر یک از پروژه های مذکور بنا بر پروژه های تعریف شده در هر منطقه ساحلی، بین پنج تا 10 میلیارد ریال اعتبار نیاز خواهد داشت.                      
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان یادآور شد: بر اساس مطالعات صورت گرفته ایجاد دهکده توریستی ساحلی در منطقه رمین به 400 میلیون تومان اعتبار نیاز خواهد داشت.                                                                     
وی یادآور شد: همچنین برای ایجاد دهکده ساحلی در درک و پارک بهاران چابهار در هر کدام از این پروژه ها 100 میلیون تومان اعتبار هزینه خواهد شد.
این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان در ادامه گفته های خود، هزینه لازم جهت ایجاد دهکده گردشگری کنارک را 300 میلیون تومان اعلام کرد.
به گفته مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، این میزان اعتبارات از محل منابع استانی و ملی تامین خواهد شد.
وی اظهار داشت: پس از اتمام پروژه ایجاد زیرساختهای لازم در سواحل جانمایی شده در استان ، این مناطق ساحلی جهت تکمیل تاسیسات گردشگری دریایی و ساحلی و سایر خدمات تفریحی و گردشگری در اختیار بخش خصوصی قرار خواهد گرفت
برچسب ها: دریای عمان
ارسال نظرات
آخرین اخبار